سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی به توانخواهان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی خوزستان؛ بیش از 100 نفر از توانخواهان بهزیستی از کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی برخوردار شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ غلامرضا صدیق راد با اشاره به اینکه از سال 92 مرکز کاشت حلزون در استان راه اندازی شده بیان کرد: در سال 93 بیش از 100 نفر از کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی و تعمیر قطعات برخوردار شدند و تاکنون 106 نفر عمل کاشت انجام داده و از خدمات بعد از عمل بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت: سازمان پس از ارزیابی و تشخیص کم شنوایی، مداخلات تخصصی توانبخشی در تامین وسایل کمک شنوایی نظیر سمعک و آموزش های لازم به خانواده و کودک ناشنوا در مراکز دولتی و غیردولتی با اعتبارات تخصیص یافته ارائه می کند.

صدیق راد با بیان اینکه کاشت حلزون تکنولوژی پیشرفته ای است که شنوایی را برای کودکانی که با استفاده از سمعک قادر به شنیدن نیستند ایجاد می کند اذعان کرد: بهترین سن برای این عمل 3 سالگی می باشد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: در صورتی که مراحل توانبخشی قبل و بعد از عمل به خوبی طی شود باعث رشد مهارت های گفتار و زبان، آموزش مفاهیم و درک مطلب می شود و فرد می تواند مثل افراد با شنوایی طبیعی در فعالیت های اجتماعی حضور داشته باشد.

گفتنی است كاشت حلزون شنوايي طي عمل جراحي با قرار دادن پروتز خاص در حلزون گوش بيمار صورت مي گيرد و با توانبخشي بعد از آن جهت افراد ناشنواي عميق مي تواند موجب رشد مهارتهاي گفتار و زبان گردد و  در نهايت توانمند سازي فرد را در جامعه بدنبال داشته باشد.


انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.