مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان گفت: درباره بهره‌وری از فضا و تجهیزات تاکنون هیچ پژوهش اساسی صورت نگرفته است.

ميزان فضاي‌هاي غيرآموزشي ‌استان مايوس كننده است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محمدحسين سجاد در همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از بیش از 90 سال گذشته تاکنون در کشور آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به سابقه آموزش در كشور، منابع، امکانات و ساختمان‌های زیادی برای این امر در دسترس است.

وی با بیان اینکه همایش ملی بهره وری فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش برای اولین بار در کشور کلید خورده است، افزود: باید توجه داشته باشیم که برای تحقق اهداف نباید از تأثیرگذاری بهره‌وری غافل شویم.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه افزایش میزان منابع افزایش بهره‌وری را نیز به دنبال خواهد داشت، گفت: در حال حاضر از 22 میلیون مترمربع زمین موقوفه آموزشي در استان تنها چهار میلیون و 600 هزار مترمربع آن در اختیار آموزش و پرورش است.

سجاد ادامه داد: از میزان زمینی که در اختیار آموزش و پروش قرار دارد، تنها 323 هزار مترمربع یعنی حدود 7.5 درصد آن غیرآموزشی و شامل بخش‌هاي اداری، انبارها، کانون‌ها و کتابخانه ها است.

وی با بیان اینکه این عدد بسیار مأیوس کننده است، اضافه کرد: حدود چهار میلیون و 300 هزار مترمربع فضاي آموزشي در استان وجود دارد كه از اين ميزان 600 هزار مترمربع به فضای غیرکلاسی درون مدارس اختصاص دارد.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: در مجموع 17 درصد فضاهای مدرسه‌ای استان غیرکلاسی است که شامل راهرو، انبار، بوفه، سرویس بهداشتی، کتابخانه و نمازخانه مي‌شود و اين رقم استاندارد خوبی برای مدارس نیست و نيازمند بهسازي است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: آموزش ، همایش ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.