سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور دستیار رییس جمهوری در سنندج؛

افتتاح ساختمان انجمن خوشنویسان

ساختمان انجمن خوشنویسان سنندج بعد از سه دهه فعالیت با حضور حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی و عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج، استاندار کردستان در این آیین با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر کردستان دارای ظرفیت های بالایی است و باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد گفت: متاسفانه ظرفیت های کردستان در کشور ناشناخته مانده است و باید دولت بیشتر به این امر توجه کند.

عبدالمحمد زاهدی افزود: فرهنگ کردستان فرهنگی غنی است و کردها در تمامی برهه های زمانی حرف های خودشان را به زبان فرهنگ و هنر به جهانیان رسانده اند.

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی برای ایجاد این مکان فرهنگی در کردستان انجام شد گفت: هنر کردستان ظرفیت بالایی دارد و با کمک مسوولان می تواند در جایگاه بهتری قرار گیرد.

رییس انجمن خوشنویسان شعبه سنندج نیز در این آیین گفت: انجمن خوشنویسی سنندج در تابستان 1364 راه اندازی شد اما تا کنون مکانی ثابت برای فعالیت هایش نداشته است.

شیدا مردوخی افزود: در 18 ماه گذشته، انجمن خوشنویسان سنندج به دنبال اختصاص چنین مکانی بود که خوشبختانه با کمک شهرداری سنندج و شورای شهر این بنا با مساحت 150 متر در اختیار ما قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: نخستین دوسالانه جشنواره خوشنویسی به زبان کُردی ویژه بزرگداشت میرزا عبدالحمید ملک الکلامی مجد کردستانی مشهور به میرالکتاب در سنندج برگزار می شود.

رییس انجمن خوشنویسان شعبه سنندج افزود: این جشنواره در رشته های خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط عربی (ثلث، نسخ، و رقعه و...) و گرایش های نوین خوشنویسی با استفاده از ادبیات و اشعار کُردی تابستان امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: آیین ، فرهنگ ، هنر ، ظرفیت ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.