سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام سینماگران در تشییع دریادلان خط‌شکن؛

ما شرمنده‌ایم!

جمعی از سینماگران با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص در مقابل عظمت این شهیدان و تمام شهدای دفاع مقدس ابراز شرمندگی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ جمعی از سینماگران در مراسم تشییع پیکر 270 شهید دفاع مقدس حضور پیدا کردند و هرکدام یک از این هنرمندان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران نسبت به نحوه شهادت غواصان شهید واکنش نشان دادند. 
 
کمال تبریزی کارگردان سینما در این خصوص بیان کرد: ما فکر می‌کنیم که حیات برای ماست و آنها مرده‌اند، اما در واقع آنها هستند که زنده‌‌اند و جان سالم بدر برده‌اند. من احساسم نسبت به این شهیدان این است که به آنها غبطه می‌خورم. 
 
جمال شورجه تهیه‌کننده و کارگردان سینما عنوان کرد: شهیدان نشانه‌های خدا برای ما هستند که فراموش نکنیم چه گنجینه‌هایی داریم. شهیدان آیاتی هستند که ما را از غفلت نجات دهند و یادمان بیاورند که نباید فراموشکار باشیم. 
 
حسن پورشیرازی بازیگر تلویزیون نیز اظهار داشت: چیزی نمی‌توانم بگویم جز اینکه بگویم ما شرمنده‌ایم. 
 
مازیار میری کارگردان سینما و تلویزیون عنوان کرد: هوای تهران امروز خیلی خوب است، چون این فرشتگان هوای تهران را پاکسازی کرده‌اند. 
 
میری افزود: این اتفاق غم‌انگیز است، اما به خودم می‌بالم که در کشوری زندگی می‌کنم که این شهدا در آن زندگی کرده‌اند و شهید شده‌اند. اینها قهرمانان کشور ما هستند. 
 
حبیب ایل‌بیگی نیز اظهار داشت: فضای معنوی و عرفانی با ورود این شهیدان به کشور ایجاد شده که ما هرکاری کنیم نمی‌توانیم چنین فضایی را ایجاد کنیم. 
 
ایل‌بیگی در ادامه افزود: اصل وجود و تاثیر معنوی این شهدا بسیار عظیم است و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب جنگ گنجینه‌ای است که قرنها می‌توانیم از آن برداشت کنیم و هرچقدر برگردیم زمردهای بیشتری را کشف می‌کنیم. 
 
وی همچنین ابراز داشت: در حوزه دفاع مقدس هرچه ما نمی‌توانیم با زبان قاصرمان بیان کنیم، ورود و تاثیر این شهدا توانست ناگفته‌ها را بگوید. اینها ستارگانی هستند که در پیشانی آسمان کشور می‌درخشند، خوش بحالشان. 
 
فرشته طائرپور بیان کرد: در سالهای اخیر هیچ اتفاقی به اندازه این رویداد یادآور آن 8 سال دفاع مقدس نبوده است. 
 
این تهیه کننده همچنین اظهار داشت: این اتفاقات تلنگری است که خدا گاهی به ما می‌زند تا به خودمان بیاییم و حواسمان را جمع کنیم تا احترام کسانی که اینگونه برای کشور عقاید و عزت ملی از جانشان مایه گذاشتند را نگهداریم. 
 
طائرپور در پایان ابراز داشت: باید ببینیم پیام شهدا برای ما چیست؟ ما پیامی جز شرمندگی و خجالت نداریم. 
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.