سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

الگوی طرح ساماندهی رودخانه های برزک برای سایر حوضه های آبریز اجرا می گردد

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان گفت : روش اجرای ساماندهی رودخانه بیداک برزک به عنوان یک الگوی موفق و مشارکتی در سایر حوضه های آبریز شهرستان عملیاتی می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، علیرضا چله دوان با بیان این مطلب گفت: طرح ساماندهی رودخانه های بالادست شهرستان یک طرح زیربنایی است و با توجه به این که معمولاً زمان آزادسازی های حد حریم و بستر با اجرا با مشکلاتی مواجه می شد بهترین راه آن است مانند پروژه برزک به صورت مشارکتی از طریق خود مردم عملیاتی گردد و فرمانداری شهرستان و مدیریت اجرایی آمادگی دارد در صورت مشارکت فعال مردم طرح را حمایت نماید.

علیرضا چله دوان تصریح کرد: مطالعات اولیه حد حریم و بستر رودخانه های برزک در سال 86 و 87 توسط امور آب منطقه ای استان و توسط شرکت مشاور انجام شده است و در سال گذشته کشاورزان منطقه به صورت خودجوش برای آزادسازی ، ساماندهی و دیوار چینی اعلام آمادگی نمودند که طرح ساماندهی و مجوزهای لازم اخذ شد و اکنون پروژه توسط مردم در حال اجراست.

وی تأکید کرد: قطعاً بخش خصوصی در انجام طرح ها چابک تر می باشد و هرجا کار را به مردم واگذار کنیم به نحو احسن انجام می گیرد البته باید اصول فنی و کارشناسی را مورد توجه قرار دهیم تا اعتباری که توسط مردم و دولت هزینه می گردد منشأ خیر و برکات برای آنان گردد.

چله دوان گفت: مرحله اول این طرح 5 کیلومتر 400 متر دیوارچینی دارد که هزینه آن 5 میلیارد و چهارصد میلیون تومان پیش بینی شده است و با توجه به سرعت پیشرفت کار به نظر می رسد قبل از فصل سرما به بهره برداری برسد.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری کاشان تأکید کرد: وقتی مردم در خصوص آزادسازی های حریم و بستر همت نموده و پا پیش گذاشته اند و همه نوع همکاری در خصوص اجرای هرچه سریع ترطرح انجام می دهند فرمانداری بر خود لازم می داند به هر طریق ممکن در خصوص جذب اعتبارات دولتی مردم را یاری نموده تا پروژه به سرانجام مطلوب برسد.

چله دوان تأکید کرد: هر چند طرح ساماندهی رودخانه یک پروژه زیرساختی است و از جذابیت های اقتصادی لازم برخوردار نمی باشد ولی کشاورزان و مالکان و مردم آن منطقه از حوادث غیرمترقبه و سیل های فصل مصون مانده و با ایجاد راههای دسترسی در دو طرف دیوارچینی رودخانه ، وضعیت رفت و آمادی به خانه و زمین های کشاورزی از شرایط بهتری برخوردار می گردد.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری کاشان به شوراهای روستا و شهرها شهرستان پیشنهاد داد که در صورت پیش قدم شدن در خصوص ساماندهی رودخانه ها منطقه و با توجه به الگوی موفق برزک ، فرمانداری کاشان آمادگی دارد همه گونه همکاری را در خصوص عملیاتی شدن آن بردارد. 

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.