فرماندار پارس آباد از تخصیص اعتباری بالغ بر 171میلیون یورو بالغ بر650میلیارد تومان برای طرح پایاب سد خداآفرین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ایرج بیگدلو افزود: این میزان اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی مصوب شده و برای اولین بار است که چنین مبلغی برای یک طرح آبی در استان اردبیل تخصیص می شود.

وی با بیان اینکه این اعتبار در سال 94 طی مدت چهار سال و با شرایط سالانه 160 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می یابد، اضافه کرد: با بهره برداری از شبکه پایاب سد خدا آفرین بیش از 80 هزار هکتار از اراضی منطقه به زیرکشت آبی رفته و برای 20 هزار نفر به صورت مستقیم و 60 هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

فرماندار پارس آباد با اشاره به از تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار در جهت ساماندهی رودخانه ارس در آینده نزدیک ادامه داد: بالغ بر 800 میلیون تومان جهت انسداد مرزی 600 میلیون تومان راه مرزی و 260 میلیون تومان برای تجهیز پاسگاه های مرزی اختصاص خواهد یافت.

بیگدلو همچنین از فراهم شدن زمینه برای تبدیل شهرستان پارس آباد به منطقه آزاد تجاری خبر داد و تصریح کرد: موافقت لازم برای الحاق این شهرستان به منطقه آزاد ارس اخذ شده و در صورت نهایی شدن و تحقق این مهم، شاهد بهبود وضع معیشتی و درآمد مردم و رشد اقتصادی در این منطقه مرزی خواهیم بود.

وی در راستای مبارزه به آسیب های اجتماعی از پلمپ ۸۳ واحدصنفی قهوه خانه های عرصه قلیان در این شهرستان خبر داد و افزود: ۷۲ واحد این قهوه خانه ها مربوط به شهرستان پارس آباد و ۱۱ واحد دیگر مربوط به بخش اصلاندوز است که به دستور مقام قضایی منطقه و طی چند روز گذشته توسط ماموران انتظامی این شهرستان پلمپ شدند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، اختصاص ، اعتبار ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.