سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

خسارت 52 میلیارد ریالی کشاورزان شهرستان همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه 30 درصد ارزش افزوده اقتصاد کشور از بخش کشاورزی تامین می شود گفت:مناطقی کشاورزی شهرستان که پتانسیل کشست دوم را دارند شناسایی و از کشت دوم درآنها جلوگیری می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جواد رشیدی گفت: با همکاری مدیران آب و برق تیم کشت زنی زمین های کشاورزی مستعد کشت دوم را شناسایی می کنیم و از کشت دوم در این زمین ها باتوجه به بحران آب در استان جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آب کشاورزی روز به روز بیشتر می شود افزود: آب کشاورزی با روش های نوین آبیاری تا حدودی قابل حل است و این در حالی است که در بعضی از نقاط سارقین اقدام به ربودن لوله های آبیاری تحت فشار می کنند.
رشیدی اظهار داشت:خسارت کشاورزی سال گذشته52 میلیارد و سه  میلیون ریال بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد:استفاده غیر مجاز حاشیه شهر ها از مجاری و معابر فاضلاب برای آبیاری مشکلات اقتصادی و بهداشتی را به وجود آورده است.

رشیدی تصریح کرد: کشت کلزا در منطقه راه اندازی شده است که با خرید مناسب و برداشت به موقع می توان سهم قابل توجهی در آب کشاورزی صرفه جویی کرد.

وی افزود:سال گذشته 11 هزار هکتار از زمین های کشاوری تحت پوشش شبکه آبیاری در آمدند که 15 هزار و 700هکتارعملیاتی شده است و این درحالی است که سهم استان 12 هزار هکتار در نظر گرفته شده بود.

رشیدی با بیان اینکه کشت گلخانه ای در مناطق محروم مورد حمایت قرار می گیرد افزود:کشت گلخانه ای از یارانه نقدی بر خوردار می شود.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.