سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بایگانی 311هزارو 300 پرونده ثبتی در مخزن اداره ی کل ثبت اسناد و املاک آذربایجانشرقی

متصدی امور دفتری اداره ی کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی تعداد پرونده های موجود در مخزن بایگانی را بیش 311 هزارو سیصد مورد اعلام کرد که چهل و شش هزار از این پرونده های ثبتی متعلق به بخش های دو و هشت می باشند .

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ داداش فام گفت:قسمت بایگانی شهر تبریز متشکل از ده بخش می باشد که هر بخش آن اسناد ثبتی املاک مناطقی ازتبریز را در بر می گیرد.

 وی گفت:بخش های ثبتی یک و نه از منطقه مرکزی منفک و به منطقه ی شرق تبریز (ائل گلی)انتقال یافته است.

به گفته ی وی مجموعه  بایگانی با دوازده نفر پرسنل اداره می شود.

متصدی امور دفتری در خصوص چیدمان پرونده ها ی موجود در مخزن گفت:این پرونده ها در قفسها و ریل های متحرک جاسازی شده اند و به شکل پرونده اصلی در اول و بقیه فروعات به ترتیب شماره بندی فرعی در کنار پلاک اصلی قرار دارندودر زمان مراجعه به ردیف از روی سند اصلی که در دست متقاضی است به ردیف مربوطه مراجعه و پلاک اصلی و فرعی مورد نظر به دست می آید.

وی به دو نوع تفکیک عرصه که با مجوز شهرداری و پایان کار مورد تفکیک قرار میگیرد و دیگری تفکیک آپارتمانی که نقشه مربوطه از نظام مهندسی اخذ و نسبت به ادامه ی عملیات اقدام می شود،اشاره کرد و افزود:هم اکنون تفکیک آپارتمانی و طبقاتی بیشترین نوع تفکیک و پر کاربردترین آنها می باشد.

 داداش فام در پایان گفتگو با اعلام افزایش 95 درصدی اسناد نسبت به سال های گذشته تصریح کرد:علت این افزایش ساخت و ساز بیشتر مردم و نوسازی ساختمان های کهنه و فرسوده است که بیشترین افزایش نیز به سند مالکیت تک برگی اختصاص دارد.که البته اخیرا کارهای اداره ی ثبت را دوچندان کرده است .

 انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.