سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده مجلس:

کشاورزی سنتي گزینه مناسب برای تحقق اهداف توسعه نیست

نايب رئيس خانه کشاورزی گفت : اقتصاد مقاومتي در بخش کشاورزی خلاصه می شود و اگر ما بخواهيم نخستين قدم را در اقتصاد مقاومتی تعريف کنيم بايد شاخص آن را در بخش کشاورزی ببينيم .

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، عنايت ا... بياباني در باره راهکارهای تقويت کشاورزی در مسير اقتصاد مقاومتی افزود : با نقشي که کشاورزان در کارآفريني ، توليد محصولات کشاورزی و مهار تورم دارند می بينيم که اهميت  موضوع در بخش کشاورزی بسيار بالاست.

وی ادامه داد : علت اينکه ما در جامعه نتوانستيم بهره وری را  آنطور که بايد وشايد در بخش کشاورزی داشته باشيم  به علت  نبود برنامه ريزی در اقتصاد بعد از توليد است .

بيابانی در ادامه گفت : کشاورزي تامين کننده مواد غذايی است و در واقع برای دستيابی مردم به غذی سالم  بايد به بخش کشاورزی توجه ويژه کرد.
 
وی افزود : متاسفانه به علت بی توجهی به سرمايه گذاری در اين بخش بهره وری رشد خوبي نداشته است .

عباس پاپي زاده  عضو کميسيون کشاورزي مجلس شورای اسلامي نيز در اين برنامه گفت : مرجع مشخصي برای ارائه  آمار دقيق در بخش کشاورزی وجود  ندارد اما  ما اين را می دانيم  که از اهداف برنامه به شدت  عقب هستيم  و علت آن هم  اين است که ما هنوز کشاورزيمان سنتي است و نتوانستيم با آن سرعتي که بايد  براي بهره وری مناسب در بخش کشاورزي کار کنيم  .

پاپي زاده گفت : در کشور ما متوسط بازدهی آب در حوزه کشاورزی بين 30 تا 35 درصد است و اين نشان می دهد  که ما  از سنتی بودن کشاورزی آسيب جدی مي بينيم  .

وی ادامه داد : بايد هر چه زودتر با تکنولوژی روز که در واقع  از مولفه های اصلي اقتصاد مقاومتی و بحث دانش بنيان بودن کشاورزي است ،  تلاش کنيم  بهره وری را  در بخش کشاورزی و در بخش های مختلف توليد و تبديل  افزايش دهيم .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.