سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ایجاد 115 خانه قرآنی در روستاهای استان همدان

115 خانه قرآن در روستاهای بالای هزار خانوار استان همدان به منظور آموزش و قرائت قرآن ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی همدان گردهمایی دبیران شورای مسئولین  خانه هایی قرآنی روستاهایی استان گفت: در شهر همدان 32 روستا بالایی هزار خانوار  با 14 خانه  قرآنی و در ملایر 32 روستایی بالایی هزار خانوار داریم که 15 خانه قرآنی  برای آنها  ایجاد شده است.


 فرهادی با بیان اینکه اگر در روستا ها فعالیت قرانی صورت بگیرد خانواده ها ادب قرانی پیدا می کنند افزود: 115 خانه قرآنی در روستاهای بالای هزارخانوار استان داریم و12 خانه قرآنی شهری در استان تاکنون ایجاد شده است و49 موسسه قرآنی هم در حال ثبت داریم.


مدیر بنیاد قرآن استان همدان افزود: مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآن کریم شهرستان‌ها نیز باید یک دوره آموزشیار قرآنی روستایی داشته و این افراد را به روستاها اعزام کنند.


صدیق با بیان اینکه بنیاد قرآن نیز موظف شده استعدادهای قرآنی را شناسایی کند، عنوان داشت: همچنین باید برای استعدادهای قرآنی زیر ۱۶ سال دوره‌های قرآنی برگزار کرد.


وی گفت: دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی موظف شده در ۳۴ هیئت سینه‌زنی کلاس آموزش قرآن به صورت رایگان برگزار کند.


وی با بیان اینکه مجمع اساتید قاریان و حافظان نیز کارگاه تخصصی قرآن کریم را برای برگزیدگان قرآنی استان به‌صورت فصلی یا دو ماه یک‌بار برگزار کند، اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز باید در ۳۵ موسسه قرآنی آموزش دوره‌های قرآنی و مفاهیم برگزار کند.

انتهای پیام/ع


برچسب ها: همدان ، خانه ، قرآن ، روستا ، ایجاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.