سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

آغاز عملیات اجرایی بدنه سد گلمندره با حضور وزیر نیرو در خراسان شمالی

همزمان با سفر رئیس جمهور و برخی وزرا به استان عملیات اجرایی بدنه سد گلمندره در غرب شهر بجنورد با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بجنورد، وزیر نیرو در این مراسم گفت: عملیات اجرایی ساخت این سد از سال 92 آغاز شده و تونل انحراف آب هم آماده است و آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

چیت چیان افزود: این سد حدود 28 میلیون متر مکعب گنجایش مخزن آب دارد و در سال می تواند 10 میلیون متر مکعب آب ذخیره کند. وی خاطر نشان کرد: جلوگیری از سیلاب های مخرب جنگل گلستان و مسیر جاده گرگان به بجنورد و بهره برداری از هزار هکتار زمین کشاورزی مورد نیاز کشاورزان از اهداف احداث این سد است .

وی با اشاره به اجرای 122 طرح آبرسانی در کشور افزود: ساخت تصفیه خانه های متعدد در شهرها و روستاهای کشور از اقدامات مهم این وزارت است که 2 طرح آبرسانی به شیروان و بجنورد نیز در خراسان شمالی در حال اجرا است.

وزیر نیرو همچنین گفت: سال های گذشته سد بزرگ شیرین دره در خراسان شمالی احداث شده و آب آشامیدنی بسیار مطلوبی دارد و 70 درصد از کل شهر بجنورد تحت پوشش آن قرار دارد و 30 درصد دیگر از آب چاه ها استفاده می کنند.

چیت چیان خاطر نشان کرد: بزودی خط لوله آب از سد شیرین دره بجنورد به مناطق شمالی این شهر احداث خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم با بیان اینکه در حال حاضر اجرای بیش از 225 فاضلاب شهری برای اتصال به شبکه های مدرن فاضلاب در دست اجرا است، گفت: اکثر شبکه های فاضلاب مناطق استان ها احداث شده و تصفیه خانه ها فعال هستند و مابقی شبکه ها تکمیل خواهند شد.

قانع افزود: در سال جاری بیش از هزار و 200 میلیارد تومان از منابع دولتی برای فاضلاب شهری اختصاص داده شده که این رقم نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری بیشتر در حوزه فاضلاب و پساب تصفیه شده باید استفاده کنیم، اظهارداشت: برای توسعه این امر با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری و سال های آتی از منابع بخش خصوصی استفاده می‌شود.

قانع افزود: در 4 شهر خراسان شمالی با مشارکت بخش خصوصی طرح تکمیل تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث است و رشد خوبی داشته است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.