به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری در مراسم عملیات اجرایی این پروژه گفت: یک خط ریلی در کریدور شرقی – غربی تعریف شده که از گرگان به سمت مشهد میرود و یک خط نیز در کریدور شمال – جنوب قرار دارد که شبکه سراسری را به بجنورد متصل میکند.
آخوندی تصریح کرد: این خط از نقاب در نزدیکی سبزوار به سمت اسفراین و از آنجا به سمت بجنورد میرود.
وی اظهار داشت: با موافقت رئیس جمهور علاوه بر منابع فعلی۳۰۰ میلیون دلار برای این پروژه از صندوق توسعه ملی اختصاص مییابد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی این مسیر از نقاب تا اسفراین فعال است ،گفت: مناقصات مربوط به اسفراین تا بجنورد و از بجنورد به سمت شیروان نیز انجام شده که فعال خواهند شد بنابراین با اجرای این پروژه شیروان و بجنورد به شبکه سراسری متصل می شود.
علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی نیز به تشریح جزئیات آن پرداخت و طول خط راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان را ۲۱۰ کیلومتر اعلام کرد.
وی افزود: این خط آهن دارای سه بخش است که قطعه اسفراین - جوین به طول 25 کیلومتر و با پیشرفت 5۰ درصدی همچنان در حال انجام است.
بدیعی مقدم اظهار داشت: مناقصه یک بخش از این راه آهن نیز از قاسم خان به جوین به طول 33 کیلومتر انجام شده و در حال واگذاری به پیمانکار است.
وی خاطرنشان کرد: در این میان بخشی از این راه آهن از اسفراین به بجنورد به طول 15 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی ان آغاز می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول خط آهن بجنورد به شیروان را 20 کیلومتر و شیروان به بجنورد را 30 کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مناقصه محور بجنورد به اسفراین نیز در حال پیگیری است.
گفتنی است: این خط آهن بجنورد را از طریق اسفراین و جوین به راهآهن سراسری متصل خواهد کرد.
انتهای پیام/ز