سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ضرورت بهداشتی بودن کارخانه تولید خوراک دام وطیور

رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره کل دامپزشکي خوزستان از ضرورت مميزي بهداشتي کارخانجات خوراک دام، طيور و آبزيان اين استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهرداد دليلي گفت : در راستاي طرح تضمين کيفيت فرآورده‌هاي خام دامي و با توجه به ضرورت استفاده از خوراک بهداشتي و با کيفيت در تغذيه دام، طيور و آبزيان در تأمين سلامت و بهداشت فرآورده‌هاي خام دامي که در غذاي انسان مورد مصرف قرار مي‌گيرند، کارخانجات خوراک دام، طيور و آبزيان استان مورد پايش ملي شامل بررسي فلزات سنگين، سموم، آنتي بيوتيک قرار گرفتند.

وي همچنين با اشاره به وجود 24 کارخانه خوراک دام،طيور و آبزيان استان تأکيد کرد: در حال حاضر 15 کارخانه خوراک دام داراي پروانه بهداشتي و تعداد 13 کارخانه داراي مسئول فني بهداشتي هستند.

رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي اداره کل دامپزشکي خوزستان افزود: از ابتدا تا پايان سال جاري و طي يک برنامه زمان بندي شده، 242 نمونه از تمامي کارخانجات زيرپوشش به منظور انجام پايش انجام مي‌گيرد و تاکنون 40 نمونه از کارخانجات داراي پروانه و فاقد پروانه بهداشتي گرفته شده است.

دليلي در پايان با اشاره به اهميت مميزي بهداشتي کارخانجات خوراک دام، طيور و آبزيان گفت: در مباحث مميزي مستندات موجود در واحدها و مطابقت زمينه فعاليت و محصولات توليدي کارخانجات با دستورالعمل‌هاي سازمان دامپزشکي کشور مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند که تا کنون شش کارخانه داراي پروانه بهداشتي جهت انجام مميزي مورد بررسي قرار گرفتند.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.