مسئول پژوهش شرکت پالایش نفت آبادان از طراحی فرآیند تصفیه پساب نفتی با استفاده از روش های هیبریدی غشایی در پالایشگاه نفت آبادان خبر داد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مسعود نعمت اللهی بیان کرد: واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت آبادان با همکاری دانشگاه امیر کبیر موفق به طراحی این فرآیند شدند.

وی اظهار داشت: از این پس پساب های نفتی و روغنی که یکی از آلاینده های محیط زیست محسوب می شوند با استفاده از این فرآیند تصفیه می گردند.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه نتایج حاصل از جریان تصفیه خروجی کارایی بسیار بالای فرآیند طراحی شده مذکور را در حذف آلاینده ها نشان می دهد تصریح کرد: آب تولید شده نه تنها مجددا در پالایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در مصارف دیگری همچون کشاورزی قابل استفاده خواهد بود.

مسئول پژوهش شرکت پالایش نفت آبادان افزود: این فرآیند تصفیه از 4 مرحله فیلتراسیون مختلف غشایی به همراه 1 مرحله اسمز معکوس طراحی و مورد آزمایش قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی نسب
۱۳:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
شرکت ها با سرمایه گذاری در تحقیق و پژوهش می توانند از نتایج خوب ان استفاده کنند و جوانان نخبه و تحصیل کرده مان هم بکار گماشته شوند چندین سال است که فاضلاب و پسماندهای پالایشگاه ها و پتروشیمی ها به محیط زیست آسیب می زدند امیدواریم این مشکل حل شود