سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اصفهان؛

رتبه‌ی اول استان اصفهان در مبارزه با مواد مخدر

در ارزيابي وزير كشور؛ استان اصفهان جزء سه استان حائز رتبه ي اول در امر مبارزه با مواد خدر و پاكسازي اماكن از معتادين و فروشندگان مواد مخدر شناخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان‌، رسول زرگرپور در سومين جلسه ي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاري با مروري بر عملكرد اين شورا در سال 93 گفت: در بين ارزيابي وزارت كشور؛ استان اصفهان جزء سه استان حائز رتبه ي اول در امر مبارزه با مواد مخدر شناخته شده و توانسته از لحاظ شكلي و محتوايي برنامه هاي قابل قبولي را در سال 93 ارائه نمايد. 

استاندار اصفهان با بيان اينكه در سه ماه گذشته در حدود 10 تن مواد مخدر از انواع مختلف در استان اصفهان كشف شده است، افزود: اين مقدار با يك اختلاف ناچيزي مشابه مقدار كشفيات در سال گذشته است.

رسول زرگرپور يكي از برنامه هاي اساسي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر را پاكسازي محلات، پارك ها و محل هاي عمومي از معتادان و فروشندگان مواد مخدر عنوان كرد و افزود: طبق گزارش ارائه شده در سال 93 استان اصفهان در پاكسازي رتبه ي اول را به خود اختصاص داده است و حدود 10 درصد پاكسازي هايي كه در كل كشور صورت گرفته مربوط به استان اصفهان بوده است.

استاندار اصفهان از برگزاري نمايشگاه سيار مبارزه مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: اين نمايشگاه در ظرف يكماه آينده تجهيز خواهد شد و اتوبوس هايي در سطح شهرهاي مختلف حركت مي كنند و نحوه ي ابتلا، اثرات و مبارزه با مواد مخدر مختلف را براي جوانان ، نوجوانان و ديگر افراد ارائه خواهند كرد.

زرگرپور برگزاري اين نمايشگاه را در راستاي سياست رويكرد اجتماعي دولت در امر مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد.

استاندار اصفهان به ديگر مصوبات اين جلسه اشاره كرد و افزود:در سه ماه آينده با كمك معاونين آموزشي مراكز آموزش عالي و دانشگاه هاي استان طرح مبارزه با ابتلاي دانشجويان به مواد مخدر تهيه و به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

زرگرپور با بيان اينكه متاسفانه نرخ ابتلاي دانشجويان به مواد مخدر در استان گرچه نسبت به ميانگين كشوري پايين تر است ولي در حال افزايش است، تاكيد كرد: بايد در اين ارتباط برنامه هاي خاص و ويژه اي در نظر گرفته شود.

رسول زرگرپور در ادامه به موضوع كمپ هاي ترك اعتياد اشاره كرد و افزود: حدود 100 كمپ ترك اعتياد در استان اصفهان وجود دارد كه بيش از 55 عدد از اين كمپ ها داراي مجوزهاي معتبر نبودند و بر اساس استانداردها و ساختارهاي مناسب، عملكردهاي قابل قبولي نداشتند.

وي با بيان اينكه ظرف 3 ماه گذشته اين كمپ ها مورد ارزيابي قرار گرفتند، تصريح كرد: 50 كمپ مجوزهاي لازمه را كسب كردند و 5 كمپ ديگر نيز غير مجاز شناخته شدند كه تعطيل شدند

مدير ارشد استان در پايان از همه ي خانواده ها خواست كه اگر براي درمان به كمپ هاي و مراكز ترك اعتياد مراجعه كردند حتما از مجاز بودن آن ها اطمينان حاصل كنند تا ضوابط، استانداردها و نحوه ي درمان قابل قبول در آن ها به مورد اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: استاندار ، اماکن ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.