سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

محافل قرآنی در مساجد برگزار شد

پیشکسوت قران کریم کشور با اشاره به اینکه انجام درست فعالیت‌های قرانی سبب جاری و ساری شدن آن در تمام ابعاد زندگی انسان می‌شود، گفت: علما و روحانیون برای برگزاری محافل قرآنی خود در مساجد اقدام کنند.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ عباس سلیمی شامگاه جمعه در همایش قرآنیان اظهار داشت: کسی که به قران عمل نمی‌کند ولی برای قرائت و حفظ  آن تلاش می‌کند مانند کسی است که قرآن را نخوانده است.
وی با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد حفظ و قرائت قران کریم ابراز کرد: در روایات آمده است که بلندترین بندگان نزد خداوند بعد از پیامبران، علمای دین هستند که بعد از انان نیز قرآنیان نزد خداوند بزرگ شمرده می‌شوند.
پیشکسوت قرآن کریم کشور با بیان اینکه علما بعد از سلسله انبیاء بلند مرتبه‌ترین شخصیت‌های جهان به شمار می‌روند، خاطر نشان کرد: بر اساس فرمایشات پیامبر اکرم(ص) نباید فعالان قرانی برگزاری محافل قرآنی را بر سخنرانی واعظ ترجیح دهند.
وی با اشاره به تصریح کرد: با توجه به جایگاه علما از منظر اسلام و قران فعالان قرآنی باید تحت صیانت علما و روحانیون برای برگزاری محافل قرآنی خود در مساجد اقدام کنند.
سلیمی با بیان اینکه هر قاری، حافظ، خادم و فعال قرآنی حامل و عامل قرآن کریم نیست، عنوان کرد: فعالیت منافقانه قرآن کریم و فعالیت صادقانه قران کریم از دو نوع فعالیت در عرصه فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: نباید آموزش قران و فعالیت در عرصه‌های قرانی دنیایی شده و برای به دست آوردن پول و تامین دنیایمان انجام شود و باید در این راستا جوانان را در وادی تدبر و فهم قرآن قرار دهیم.
استاد برجسته قران کریم کشور خاطرنشان کرد: اگر کسی برای خودنمایی و دیگر خواسته‌های دنیایی به دنبال فعالیت در عرصه قران رود گناهی بزرگ  از جانب انسان مخالف انجام می‌شود که باید فعالیت‌ها در این عرصه برای کسب رضای خداوند انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه انجام درست فعالیت‌های قرآنی سبب جاری و ساری شدن قرآن در زندگی انسان می‌شود، بیان کرد: هریک از قاریان قرآن کریم باید از بایدها و نبایدهای قرآن اطاعت کنند و از امرهای قرآن پیروری کرده و نهی‌های ان را مرتکب نشود.
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.