سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون عمران:

رکود بازار خرید و فروش مسکن و تأثیر آن بر افزایش اجاره‌بها

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: هیچ قانونی بر تعیین میزان اجاره بها وجود ندارد و سبب شده است هر کس بنا به نیاز و خواسته خود آن را تعیین کند.

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاه حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رکود خرید و فروش و تأثیر آن بر افزایش میزان اجاره‌بها در دو ماه سال جاری اظهار داشت: سالانه یک الی یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن نیاز داریم که با فراهم کردن قدرت خرید زوج‌های جوان با کاهش میزان متقاضی اجاره مسکن مشکل اجار‌‌ه‌بها حل خواهد شد اما اگر تعادل در عرضه و تقاضای خرید فراهم نشود، فشار بر اجاره‌بها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: قدرت تهیه مسکن با تعادل در عرضه و تقاضای دهک‌های مختلف جامعه که البته هر دهک نسخه خاص خودشان را دارند متفاوت است حال اگر به دهک بالای جامعه تسهیلاتی پرداخت نشود، مسکن خود را تهیه می‌کنند اما دهک‌های متوسط و پایین جامعه باید با اعطای شرایط خاص تسهیلات و سپرده‌گذاری که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، مسکن خود را تهیه کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران درادامه بیان کرد: هیچ قانونی برای تعیین میزان اجاره‌بها وجود ندارد و این امر سبب سوء‌استفاده افراد شده است زیرا هر کس بنا به نیاز و خواسته خود مبلغی را تعیین کند که بعضاً ممکن است در یک منطقه دو آپارتمان هر دو مشخصاتی یکسان با اجاره بهای متفاوتی داشته باشند.

لاهوتی در پایان تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که اگر دولت در میزان اجاره‌بها دخالت کند وضعیت اجاره‌ بها بدتر خواهد شد لذا راه حل اساسی این مشکل تعادل در عرضه و تقاضا و تأمین مسکن برای دهک‌های متوسط و پایین جامعه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سيدمحسن
۰۷:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
نيازبه خيرين مسكن سازداريم به هردليل كه به ذهن ميرسه اول مسكن مردم بعدمدرسه وورزش وغيره