سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

گسترش حضور بانوان ورزشکار قمی در میادین بین المللی

سیده لیلا عنبری مسئول امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم گفت: ما در چند سال اخیر چندین موفقیت بین‌المللی در بخش بانوان کسب کرده‌ایم و معتقدم حضور موفق بانوان ورزشکار قمی در میادین بین‌المللی و داخلی باید در تمام رشته‌ها امکان‌پذیر شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،عنبری از توانمندی بانوان قمی در رشته های ورزشی گفت و اظهار داشت : رشته‌هایی مانند شنا، ووشو، تیراندازی، رزمی، کاراته، تیراندازی با کمان، والیبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز، دو و میدانی، جودو، ژیمناستیک، تکواندو، هندبال و بدمینتون از جمله ورزش‌هایی هستند که بانوان قمی توانمندی بالایی در آن دارند.

وی با بیان اینکه در استعداد یابی تلاش کرده ایم که در تمام رشته‌ها استعدادیابی کاملا علمی انجام شود افزود :هدف ما این است از این طریق در تمام رشته‌ها ورزشکاران نخبه را شناسایی کرده و مربیان ما آن را برای حضور در میادین ورزش قهرمانی پرورش دهند.

عنبری گفت ما قصد درایم که بانوان قمی حضور موفقی در میادین بین‌المللی داشته باشند، و در دوره قبل بازی‌های پاراالمپیک فاطمه متقی کاشانی را به عنوان مربی در تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران داشتیم که با هدایت این مربی کار دانسته برای نخستین بارموفق به کسب مدال طلای پاراالمپیک در این رشته شدیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز از نظر زیرساخت‌ها و امکانات برای ورزش بانوان محدودیت‌هایی داریم گفت : با وجود همین کاستی‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی برای کسب مدال‌های بیشتر از مسابقات مختلف انجام داده‌ایم و در صدد گرفتن میزبانی مسابقات کشوری نیز هستیم.

مسئول امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: مسابقات کارکنان دولت را در بخش بانوان در دستور کار خود داریم، جشنواره روستایی و عشایری در روستاها و بخش‌ها برگزار می‌شود که در پایان نفرات و تیم‌های برتر به مسابقات استان راه پیدا می‌کنند و سپس به مسابقات قهرمان کشوری اعزام می‌شوند و همچنین همایش‌های گوناگونی را در طول سال تدارک دیده‌ایم.

وی از تعداد رشته‌های ورزشی فعال در قم و تعداد قابل توجه بانوان ملی پوش قمی یاد کرد و گفت : بیش از 35 رشته ورزشی فعال در استان داریم، در رشته‌های رزمی در بخش بانوان پر مدال هستیم و در بخش تیمی و ورزش‌های انفرادی نیز عملکرد خوبی را از بانوان ورزشکار قم شاهد هستیم.


انتهای پیام/ع

برچسب ها: ورزش ، بانوان ، حضور ، ملی پوش ، قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.