سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

حفظ سلامت بانوان شاغل با اجرای دوره های آموزشی در منطقه2

سمانه دودمان رئیس امور بانوان منطقه2 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: به منظور ارتقا سلامت و افزایش آگاهی بانوان کارگاه های آموزشی با موضوع دیابت و پیشگیری از ابتلا به آن و آشنایی با مضرات دخانیات در مرکز کوثر منطقه2 برگزار می‌شود.

وی گفت: آموزش های لازم به بانوان توسط افراد متخصص و مجرب تا پایان خرداد ماه در مرکز کوثر ستارخان در حال انجام است.



برگزاری کارگاه‌های آموزشی آمادگی جسمانی در منطقه 10

میثم بایرامی رئیس اداره ورزش شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: اداره ورزش آقایان با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران یک دوره کارگاه آموزشی آمادگی جسمانی ویژه مربیان ایستگاه‌های تندرستی برنامه ریزی کرده است.
وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی روز شنبه 23 خرداد ماه از ساعت 9 الی 13 در مجموعه آکادمی ورزش شهروندی برگزار می‌شود.
بایرامی در پایان گفت: اداره ورزش شهرداری منطقه نسبت به اعزام نفرات خود به این کارگاه اقدامات لازم را انجام داده است تا متقاضیان بتوانند در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.


آموزش تفکیک زباله به 22 هزار شهروند

 روح‌اله بیداد معاون خدمات شهری، شهرداری منطقه 14 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد:طرح تفکیک و آموزش پسماند‌های خشک از مبدا به شهروندان به صورت پایلوت در تمامی نواحی منطقه 14 به مدت 45 روز اجرا می‌شود که تاکنون به 22 هزار شهروند ساکن در منطقه 14 این زمینه آموزش داده شده است.

وی افزود: آموزش به 2000 مرکز تجاری، 56 مرکز اداری، 11 مسجد و 10 مهدکودک از اقدامات آموزشی در راستای اجرایی شدن این طرح است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 14  ادامه داد: توزیع 27 هزار بروشور آموزشی، توزیع 70 هزار کیسه جمع‌آوری پسماند خشک توسط اداره بازیافت در بین شهروندان از اقدامات معاونت خدمات شهری در این منطقه است.

بیداد بیان کرد: بازدید و کنترل روزانه از ماشین‌های جمع‌آوری پسماند خشک، برخورد و جمع‌آوری عوامل غیر مجاز تفکیک زباله، افزایش 4 غرفه بازیافت از برنامه های اجرایی این منطقه است.

5 تلویزیون شهری در مسیرهای کوهنوردی

سید مصطفی حاج آقامیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: 5 تلویزیون شهری در ابتدای مسیرهای کوهنوردی توچال، دربند، دارآباد، درکه و کلکچال در حال نصب است که 3 تلویزیون شهری در توچال و دربند و دارآباد نصب شده و 2 تلویزیون در مسیرهای کوهنوردی کلکچال و درکه در حال نصب است.

وی در ادامه گفت: سعی شهرداری بر این است که تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان این تلویزیون‌ها نصب شود و مسیرهای کوهپیمایی، وضعیت آب و هوا همچنین بحث آموزشی در مورد کوهستان در این تلویزیون‌ها به نمایش در می آیند.

آقامیر عنوان کرد: شماره پیامک هلال احمر و آتش نشانی اخبار راهنمای مسیرها، مسیرهای کوهنوردی در بحث امداد و نجات و بحث‌های آموزش های محیط زیستی و یکسری پیام های زیست محیطی در این 5تلویزیون به کوهنوردان و بازدیدکنندگان اطلاع رسانی می‌شوند.

وی افزود: این تلویزیون‌ها از تکنولوژی روز دنیا برخوردارند و مانند تلویزیون‌های شهری در سطح شهر عمل می‌کنند.

ویژه برنامه‌های روز جهانی اهدا کنندگان خون


زهرا شیرزادی، کارشناس اداره سلامت منطقه 5 در گفت‌و‌گو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد:‌با توجه به فرا رسیدن روز جهانی اهداء کنندگان خون در 24 خرداد ماه، همانند سال‌های گذشته این دوره‌های آموزشی مرتبط با موضوع اهدای خون در سطح خانه‌های سلامت اجرا می‌شود.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت با شعار "برای نجات جانم از تو سپاسگذارم" را برای سال جاری انتخاب کرده است.

گفتنی است؛ شهروندان می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در خانه‌های سلامت از مراکز درمانی مصرف کننده خون و فرآورده‌های خونی دیدن کنند.



24 خرداد ماه خانه‌های سلامت منطقه میزبان عموم شهروندان

مهناز میرزایی، رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 10 در گفت‌و‌گو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به 24 خرداد ماه روز جهانی اهداء کنندگان خون، اداره سلامت شهرداری برنامه‌‌های ویژه‌ای را برای این روز تدارک دیده است.

وی گفت: تمامی خانه‌های سلامت 10 گانه با برگزاری کلاس‌های ویژه‌ آموزشی میزبان شهروندان منطقه هستند.

رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 10 افزود:‌کلاس‌های آموزشی در تاریخ 24 خرداد از ساعت 10 صبح برگزار و حضور برای عموم شهروندان آزاد است.

میرزایی در پایان بیان کرد: هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی افراد برای انتقال خون و آشنایی آن‌ها با گروه‌های خونی مختلف است.

نجات جان انسان ها در گرو اهداء خون
 
سید مریم اسحاقی رئیس اداره سلامت منطقه 16 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با روز اهداء خون در منطقه اظهار کرد: به مناسبت روز اهداء خون در منطقه کلاسهای آموزشی برای آموزش شهروندان با موضوعات شرایط انتقال خون، آشنایی با گردهمایی خونی، کم خونی و ارتباط آن با مواد غذایی و چگونگی برطرف سازی فقر آهن در بدن، یکشنبه 24 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در خانه‌های سلامت و پایگاه‌های بسیج مساجد نیز بوروشورهایی به شهروندان داوطلب برای اهدا خون ارائه می‌شود که در آن سن افراد واجد انتقال خون درج شده است.

اسحاقی در پایان گفت: تشکیل حلقه‌ی انسانی با شعار "برای نجات جانم از تو سپاسگزارم" در خانه کودک و توسط کودکان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.