تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

آموزش چهره به چهره برای مبارزه با جانوران موذی درمنطقه 5

رضا مددی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 در گفت و گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی از مشارکت شهروندان در حفظ بهداشت محیط شهری اجرای برنامه‌های آموزشی جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در دستور کار قرار گرفته است. 

مددی در ادامه افزود: کارشناسان اکیپ طعمه گذاری مبارزه با جانوران موذی شهری با حضور در مراکز تجاری و سرای محلات  برنامه‌های آموزش چهره به چهره را اجرا می‌کنند. 

وی تصریح کرد: دراین دوره‌های آموزشی، اطلاعاتی در خصوص نحوه چگونگی کار کرد اکیپ مبارزه با جانوران موذی شهری، سیستم دفاعی بدن موش‌ها، شناسایی نقاط آلوده، ارائه توزیع کتابچه‌های آموزشی و بروشور، نحوه استفاده از تله چسبی و فلزی آموزش داده می‌شود. 

مددی از استقرار ایستگاه‌های اطلاع رسانی در میادین  و نقاط پرتردد سطح منطقه اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به شهروندان از طریق توزیع  بروشور و کتابچه  در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود. 

معاون شهردار منطقه 5 شناسایی و طعمه گذاری کلونی‌های موش در میادین، اطراف مخازن زباله و غیره را از دیگر اقدامات اجرایی در این زمینه برشمرد. 

افتتاح دو مجموعه بزرگ شهردخت و شهربانو در منطقه6 

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مجموعه فرهنگی و فراغتی شهردخت به همراه 73پروژه دیگر به منظور رفاه حال بانوان بویژه دانشجویان دختر تهرانی به مساحتی بالغ بر 1200متر مربع در خیابان کارگر شمالی کوچه مهناز افتتاح شد. 

این مجموعه با هدف آماده سازی مکان تفریحی و رفاهی،مهارت های تخصصی را نیز از جمله آموزش عکاسی،هنرهای صنایع دستی،قالیبافی،آرایشگری و...را به بانوان آموزش خواهد داد. 

مجموعه شهردخت در5طبقه که دارای سالن های فرهنگی،ورزشی و تفریحی،گالری،نمازخانه،2کافی شاپ،پاتوق گفت و گو،استراحتگاه سنتی،آمفی تئاتر با حضور شهردار تهران افتتاح شد. 

همچنین نخستین شهربانوی محلات مرکزی پایتخت با حضور شهردار تهران،مدیران شهری و شهردار منطقه6 در ساختمان 8طبقه به مساحت 2300متر مربع واقع در میدان سلماس که شامل کتابخانه،کافی شاپ،سالن استخر و بدن سازی،ایروبیک،خانه خلاقیت کودک،آمورزش آرایشگری و آرایشگاه،کافی نت،آتلیه عکاسی کودکان و بزرگسالان و هنرکده است ویژه بانوان افتتاح شد. 

اقدام ویژه ای که در کلاس های آموزشی این مرکز دنبال می شود در حوزه عفاف و حجاب است  از این رو در این مرکز مزون طراحی و دوخت چادر های ایرانی با متدهای روز  و آموزش دوخت لباس عروس به بانوان  ارائه می شود. 

این مجموعه یک فضای سالم،امن و مطمئن باتوجه به متراکم و پرتردد بودن منطقه و نیاز به وجود فضای مناسب ورزشی و تفریحی برای بانوان است. 

برگزاری دوره‌های آموزشی تفکیک پسماند از مبدا در منطقه7

رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه7 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ با بیان اجرای طرح آسمان آبی زمین پاک اظهار کرد:  به منظور ارائه اطلاعات در زمینه طرح تفکیک پسماند، آموزش هایی در سرای عدالت منطقه به شهروندان ارائه می‌شود.

بشرافزود: این اقدامات با هدف پاک نگه داشتن محیط پیرامون، کاهش آلودگی،‌صرفه جویی از منابع و ذخیره آن است.

وی تصریح کرد: در این طرح اقداماتی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف آموزش در زمینه طرح تفکیک پسماند از مبدا و آموزش‌هایی در زمینه تشخیص زباله‌ها برای کودکان و نوجوانان در خانه‌های سرای محلات و مدارس ارائه می‌شود.

بشر اضافه کرد: فعالیت‌هایی در زمینه توزیع کیسه زباله و ارائه پکیج‌های آموزشی برای شهروندان انجام می‌شود و اعلام ساعات معین برای دریافت زباله‌های تفکیک شده مشخص می‌گردد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌های منطقه11

امیرحسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه11 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌،‌ اظهار کرد: با توجه به نیاز روز افزون به منابع انرژی و به دلیل کاهش منابع انرژی فسیلی و به منظور کاهش آلودگی هوا آبگرمکن‌های خورشیدی در سطح منطقه نصب می‌شود.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته 9 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بوستان رازی، 4دستگاه در بوستان افق نصب شده است.

عساری تصریح کرد: در سال جاری مقرر است تعداد دستگاه آبگرمکن‌های خورشیدی در سطح بوستان و ترمینال‌ها به 33دستگاه برسد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه11 گفت: این آبگرمکن‌های از نوع وکیدم تیوپ با قابلیت جذب انرژی خورشیدی است که نسبت به نوع سلولی به مراتب راندمان بالاتری دارند.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

ویژه برنامه‌های ماه رمضان در منطقه13

اسماعیل عربلو معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه13 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها به عمل آمده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: رسیدگی به مساجد با همکاری دبیران شورایاری محلات و هماهنگی روحانیون و بسیج، کمک به معتادان در حال ترک، رسیدگی به محرومان و نیازمندان، از برنامه‌های اجرایی این معاونت است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار