سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آموزشهای همگانی جستجو و نجات در جامعه صورت گیرد

مدرس دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر گفت: آموزش همگانی به مردم برای امداد رسانی به حادثه دیدگان بسیار مهم است و باید آموزشهای اولیه برای کمکهای اولیه تا زمان رسیدن ماموران تخصصی امداد و نجات ارائه شود.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از تبریز؛ منوچهر عبد خدابندی مدرس دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر، با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت جستجو نجات گفت: در این کارگاه آشنایی با محورهای مهم جستجو نجات بیان شد و
 اعضای شرکت کننده در این کارگاه با محورهای این موضوع آشنا شدند.

وی  با اشاره به بایدها و نبایدهای جستجو و نجات ادامه داد: منابع ، ایجاد شرایط مساعد برای باز کردن راه‌ها و تامین سوخت عملیات نجات و نیز شناخت فرهنگ جستجو و نجات از بایدهای عملیات جستجو ونجات است.

مدرس دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر گفت: جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص برای جستجو و نجات و نیز ایجاد حلقه ایمنی و جلوگیری از عبور و مرور مردم درزمان بحران نیز باید مورد توجه باشد.

عبدخدابندی برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران را موثر و ارزشمند دانست و گفت: به اهداف برگزاری کارگاه رسیدیم و بازخورد خوبی را نیز در میان مدیران شرکت کننده شاهد بودیم و مطالبی را که می خواستیم منتقل کردیم.

وی بر لزوم انجام عملیات جستجو و نجات در ساعات طلایی اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه در زمان بحرانهایی مانند زلزله در کشور توانسته ایم در ساعات طلایی اقدامات موثری انجام دهیم.

وی یادآور شد: آموزش همگانی به مردم برای امداد رسانی به حادثه دیدگان بسیار مهم است و باید آموزشهای اولیه برای کمکهای اولیه تا زمان رسیدن ماموران تخصصی امداد و نجات ارائه شود تا مردم بتوانند تا زمانی که ماموران با تجهیزات امدادی می رسند کارهای مقدماتی را انجام دهند.

انتهای پیام/د 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.