سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

90 درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش معطوف به ایمن سازی مدارس است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به بهبود روند پیشرفت پروژه‌های نوسازی مدارس در سال 94 اظهار کرد: رشد اعتبارات عمرانی ملی وزارت آموزش و پرورش در سال 94، 46 درصد بوده است.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به روند رو به رشد پروژه‌های عمرانی این وزارتخانه اظهار داشت: در سال 94 وضعیت سازمان ما نسبت به سال 92 و 93 خیلی بهتر شده است به گونه‌ای که در اعتبارات عمرانی رشد 46 درصدی داشته‌ایم و این شرایط بسیار وضعیت متفاوتی برای سازمان نوسازی ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: 90 درصد اعتبارات عمرانی ملی آموزش و پرورش در سال 94 به افزایش سطح ایمنی مدارس معطوف است و این یک گام بسیار بزرگ در تسریع روند ایمن سازی مدارس بخصوص در برابر زلزله و بلایای طبیعی می‌شود. 

رئیسی با بیان اینکه در خصوص استاندار سازی مدارس و همچنین تجهیز مدارس به سیستم گرمایش و سرمایش در مناطق گرمسیر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: برای اولین بار است که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس به خیرین سپرده شده است و در واقع اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ما که توسط خیرین انجام می‌شود 120 درصد افزایش یافته است

وی تصریح کرد: به همین میزان درصد مدارس غیر استاندارد در کشور کاهش یافته است و برنامه‌ای داریم که طی چند سال آینده مدرسه غیر استاندارد یا فاقد استاندارد در کشور نداشته‌ باشیم.

وی یادآور شد: به لحاظ سرانه آموزشی با استاندارد فاصله چندانی نداریم و تنها 10 درصد مدارس کشور 2 نوبته است که روز به روز در حال کاهش است.



انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.