رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به وضعیت نو‌سازی، مدارس تهران را به لحاظ دارا بودن فضاهای آموزشی فرسوده در صدر استانهای کشور دانست.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند رو به رشد نوسازی مدارس اظهار داشت: شناسایی نیاز مناطق محروم و کمتر برخوردار از امکانات آموزشی در اولویت فعالیت سازمان نوسازی مدارس جای دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ی توزیع منابع داریم که بر اساس شاخص‌های موجود در این برنامه تخریب، بازسازی و نوسازی کلاس‌ها و مدارس مد نظر ما است.

رئیس سازمان نو سازی مدارس با اشاره به نبود کلاس‌های درس استاندارد در کشور تصریح کرد: در این زمینه تعداد کلاسهایی که فاقد شرایط استاندارد هستند باید مشخص گردد تا بتوان در زمینه فعالیت مربوط به نوسازی یا بازسازی کمترین هدر رفت مالی را داشت.

رئیسی ادامه داد: به لحاظ دارا بودن فضاهای آموزشی فرسوده، تهران در صدر استانهای کشور جای دارد بخصوص مدارسی که از متوسط کشوری هم پایین‌تر هستند لذا رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده تهران یکی از اولویت‌های کاری سازمان نوسازی است.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از آیتم‌های اجرای عدالت آموزشی برخورداری دانش آموزان از فضای آموزشی استاندارد و دارای تجهیزات ایمن است. لذا اگر اعتبارات لازم در زمینه‌ی نوسازی مدارس در سال 94 محقق گردد سازمان ما این توانایی را دارد که تا پایان سال بیش از 40 هزار کلاس درس ایمن و استاندارد را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

وی در پایان یادآور شد: همانطور که گفتم سازمان نوسازی توان فنی و مهندسی لازم را در این زمینه برخوردار است اما روند اعتبار بخشی در این خصوص باید با جدیت بیشتر پیگیری شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار