سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

صادرات محصولات فناورانه به بازارهای خارجی/حل مشکل کمبود بودجه از طریق پیش‌فروش محصولات

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در صورت شناسایی محصولات فناورانه در بازارهای داخلی امکان صادرات محصولات در بازارهای خارج از کشور نیز وجود دارد.

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درگفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: برای عرضه محصولات فناورانه در بازار کشورهای خارجی باید در ابتدا ساز و کار این امر محقق شود بنابراین باید این محصولات در بازارهای داخلی شناخته شوند. 

وی با اشاره به این موضوع که هم‌اکنون محصولات فناورانه خوبی همچون ربات جراحی در کشور به مرحله تولید رسیده است، افزود: با توجه به توانایی محققان ایرانی در ساخت محصولات فناورانه باید این محصولات به درستی معرفی شوند تا امکان صادرات آنها محقق شود. 

فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه محصولات فناورانه برای تولید و حتی تجاری سازی نیازمند بودجه هستند، اظهار داشت: بحث کمبود بودجه باید از طریق اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده می‌شود و یا از طریق تسهیلات مناسب و باز پرداخت طولانی مدت آن و البته حتی در قالب پیش فروش محصولات این مشکلات کمبود بودجه بر طرف می‌شود.

فرهادی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم به طور مساوی اعتبارات خوبی را در اختیار فناوران قرار می‌دهند. 



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.