سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول قوه قضائیه:

مشاوره و مشورت منافاتی با استقلال و قضاوت ندارد

معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان گلستان در گرگان گفت: مشاوره و مشورت در امور کارها و برنامه های دستگاه قضا و در جهت حل مشکلات، منافاتی با استقلال دستگاه قضایی و قضاوت ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: قضات خود را نباید بی نیاز از مشورت گرفتن از دیگران بدانند و باید دستگاه قضا ضمن حفظ حرمت ها و دقت لازم با استفاده از مشاوره دیگران بتوانند بهترین حکم را صادر کنند.

وی اظهار کرد: برخورد و نگاه قضات با مردم اصلاح گونه باشد و با نگاه مجازات نباید به مردم  بنگریم و مجازات هم در جای خود باید با قاطعیت اجرا شود.

محسنی اژه ای با اشاره به حضور مردم در همه صحنه ای دشوار انقلاب گفت: امروز در جامعه اسلامی چیزی به زور به دست نمی آید و کاری پیش نمی رود و باید اولویت بندی در کارها و مسائل و حضور دادستان ها نیز لحاظ شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: ما از ابتدای انقلاب مشکلات و تحریم های بیشماری داشتیم، و این مشلات هم چنان ادامه دارد اما با اتکا به خدا، اعتماد به وعده های الهی، انجام نفس وحدت از کلام امام راحل و به خصوص با تکیه و اعتماد به مردم توانستیم همه آنها را پشت سر بگذاریم وموفق و سربلند از این آزمون ها بیرون بیاییم.

سخنگوی قوه قصائیه یادآور شد: یک قاضی در مقام قضاوت باید سعه صدر و صبوری بالائی داشته باشد و بر این اساس که حاکم است، هر آنچه می خواهد حکم کند.

در این مراسم از زحمات قریب به 10 ساله احمد فاضلیان مدیر کل سابق دادگستری استان گلستان تقدیر و هادی هاشمیان با حکم رییس قوه قضائیه به این سمت منصوب شد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: گلستان ، مشاوره ، قضا ، قوه ، دستگاه ، قضاوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.