سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازی تالاب بین‌المللی قوریگل به مناسبت هفته محیط‌ زیست

مدیرکل محیط‌ زیست استان آذربایجان شرقی گفت: 10 میلیارد ریال برای احیای تالاب بین‌المللی قوریگل اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تالاب بین‌المللی قوریگل از تالاب‌های حفاظت شده استان آذربایجان شرقی است که از دو سال قبل مورد حفاظت اداره محیط‌زیست استان مربوطه قرار گرفته است.

حمید قاسمی‌، مدیر کل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان شرقی در این خصوص اظهار کرد: میزان آب ورودی به تالاب قوریگل امسال نسبت به سال قبل خوب ارزیابی شده و سطح تالاب امسال 10 سانتی‌متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی از افتتاح سایت پرنده‌نگری در تالاب قوریگل تا شهریور امسال خبر داد و افزود: با افتتاح این تالاب شاهد رشد گردشگران در محدوده شهرستان بستان‌آباد خواهیم بود.

قاسمی افزود: در اولین روز از هفته محیط‌زیست تشکل‌های مردمی و زیست‌محیطی آذربایجان شرقی و مردم منطقه قوریگل محیط پیرامون تالاب را پاکسازی کرده و بیش از 4 تن از انواع زباله‌ها را جمع‌آوری کردند.

وی در خصوص تالاب قوری‌گل که جز تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر است، افزود: این تالاب به خاطر پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر حائز اهمیت ملی و بین‌المللی بوده و اکنون در برنامه‌های حمایتی خود از این تالاب، برنامه‌هایی چون حفاظت از منابع آب دریاچه و ایجاد منطقه شکار ممنوع در خصوص حفظ گونه‌های جانوری اطراف دریاچه را داریم.

قاسمی گفت: حدود 92 گونه پرنده نیز در این تالاب شناسایی شده که می‌توان به اردک سرسفید، اردک مرمری و اردک بلوطی اشاره کرد که این گونه‌ها در حال تهدید هستند.

گفتنی است، این تالاب که از جاذبه‌های مهم استان آذربایجان شرقی است، به خاطر داشتن شرایطی چون وجود چشم‌انداز مناسب تنوع پرندگان آبزی و دسترسی به مراکز شهری و وجود علاقه عمومی به تفرج و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت آن بسیار ناپسند و ناعادلانه است که از چهره استان پاک شود و امید است بطور کامل احیا شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.