سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ریزگردها از کجا می آیند؟

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در نشست خبری ریزگردها را مهمترین معضل کنونی زیست محیطی استان کرمانشاه خواند و گفت: 70 درصد ریزگردها منشاء خارجی دارند و از کشورهای دیگر به مرزهای ما می آیند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ غلامحسین کاظمی کشورهایی همچون عراق، سوریه، عربستان، اردن را مهمترین کشورهای منشاء ریزگردها دانست و گفت: تا زمانی‌که در این کشورها اقدامی برای مهار چشمه‌های گرد و غبار انجام نشود در داخل کشور هم نمی‌توانیم اقدام موثری انجام دهیم.

وی در ادامه از تدوین یک بسته کامل و جامع در استان برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت: در این بسته راهکارهایی ارائه شده که مهمترین آن ایجاد کمربندهای سبز اطراف شهر است، اما اجرایی شدن این بسته منوط به تامین اعتبار است.

کاظمی گفت: البته سازمان محیط زیست برای استان‌هایی که منشاء ریزگرد داخلی دارند مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان، اعتباراتی برای احیاء تالاب‌ها و سراب‌ها اختصاص داده‌است.

وی افزود: در استان کرمانشاه 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا داریم که میزان گرد و غبار را سنجش می‌کنند و بر اساس اطلاعات حاصل از آنها در شرایط بحرانی به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.


انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.