سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران/

حبیبی: ریاست دوره‌ای خانه احزاب از تبدیل‌ آن به "تشک کُشتی" جلوگیری می‌کند

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه ریاست خانه احزاب آینده باید دوره‌ای باشد تا از تبدیل آن به "تشک کُشتی" جلوگیری شود، گفت: سلیقه‌های مختلف برای اصل مدیریت جلسه مشکل ایجاد می‌کنند.

نبی‌الله حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، ضمن موافقت با پیشنهادی مبنی بر اینکه هر سه جناح یعنی اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مستقلین 7 نفر را به انتخاب خودشان به عنوان اعضای هیئت رئیسه خانه احزاب معرفی کنند، اظهار داشت: ریاست خانه احزاب باید دوره‌ای بوده و به قید قرعه انتخاب شود. 
 
وی در ادامه افزود: با ریاست دوره‌ای، شرایط نامناسب گذشته رفع شده و خانه احزاب به "تشک کُشتی" تبدیل نمی‌شود. 
 
دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه مدیریت جلسه باید موارد تغییر اساسنامه را برای تعیین تفاوت اساسنامه قبلی و فعلی مطرح کند تا این جلسه به نتیجه برسد، گفت: در این جلسه، سلیقه‌های مختلفی حاضرند و این سلیقه‌های مختلف برای اصل مدیریت جلسه مشکل ایجاد می‌کند.
 
حبیبی تصریح کرد: قرار نیست در این جلسه یک فرد حرفی را بزند و نفر دیگر همان حرف را تصدیق کند، از این رو این تفاوت سلیقه‌ها مشکلی ندارد. 
 
وی خاطرنشان کرد: ما به اتفاق دیگر تشکل‌های وابسته به جبهه خط پیروان امام و رهبری، یک پیشنهاد مشخص ارائه داده‌ایم که در این جلسه به صورت صریح آنرا مطرح می‌کنیم.

به گفته حبیبی، این پیشنهاد می‌تواند به عنوان پیشنهاد حزب موتلفه هم تلقی شود.

دبیر کل حزب موتلفه در بخش دیگری از اظهاراتش و در ارزیابی جلسه امروز خانه احزاب اظهار داشت: در جلسه اشکالی ندیدم، به هرحال همه سلایق مختلف با حرارت در حال دفاع از خود هستند. 
 
وی اضافه کرد: من مواقعی که در این جلسات هستم، هرگاه احساس کنم ضرورتی وجود دارد سخن خواهم گفت، اما وقتی می‌بینم سایر عزیزان نظر مرا بیان می‌کنند سکوت کرده و جلسه را ترک می‌کنم. 
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: خانه احزاب باید رنگ صنفی خود را حفظ کند و مدافع تحزب در کشور باشد نه مدافع منافع حزب یا جناح خاصی. 
 
وی در پایان در خصوص ارزیابی جلسه امروز گفت: من به این جلسه بدبین نیستم و امیدوارم این جلسه خروجی مناسب داشته باشد و تغییر اساسنامه تصویب شود. 
 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.