سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت رییس مجمع نمایندگان گیلان

آیت الله امینیان منشاء خیر و برکت برای گیلان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از رشت؛ رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی  با تسلیت درگذشت آیت الله امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه گفت: وجود این عالم مجاهد نه فقط برای مردم منشاء خیر و برکت بود بلکه جایگاه علمی ایشان نیز باعث غنای حوزه های علمیه شد.

 محمد حسین قربانی تصریح کرد: این روحانی برجسته اولین امام جمعه ای بود که بعد از پیروزی انقلاب با حکم امام خمینی  امام جمعه آستانه اشرفیه منصوب شد.

وی با اشاره به موقعیت مذهبی شهرستان آستانه اشرفیه  حضور آیت الله مختار امینیان را مایه دلگرمی و خرسندی مردم این شهرستان دانست. نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به فضایل اخلاقی این روحانی اندیشمند اشاره کرد و افزود: روحیه لطیف و اخلاق مداری آیت الله امینیان برای همگان درس بود.

محمد حسین قربانی همچنین گفت :این روحانی مبارز بعنوان پدر شهید همیشه برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران منشاء امید بود. وی ضایعه در گذشت آیت الله امینیان را جبران ناپذیر دانست و گفت: خلای این عالم فرزانه به سادگی پر نخواهد شد.

 آيت الله مختار امينيان که در سال 1305 در روستای فتیده لنگرود دیده به جهان گشود در سال 1323 در سن 18سالگی برای تحصیل علوم دینی به قم رفت.

وی از محضرآیات عظام بروجردی ، امام خمینی، طباطبایی ، محقق داماد، گلپایگانی ، مرعشی نجفی،شریعتمداری، عبدالنبی عراقی، مرتضوی گیلانی، میرزا هاشم آملی و بهجت دروس دینی را فراگرفت. این عالم وارسته گیلانی با شروع نهضت امام خمینی مبارزاتش را علیه رژیم شاهنشاهی آغاز وبارها در مجالس وعظ و خطابه چهره منحوس این رژیم را برای مردم افشا کرد.

 آیت الله امینیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اعتلای اسلام ،انقلاب و نظام از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد و در این راه با تقدیم فرزند شهیدش محمد تقی امینیان دینش را به انقلاب و نظام ادا کرد. وی از سال 1363 امام جمعه آستانه اشرفيه شد. آيت الله مختار امينيان  از4 نماينده گيلان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبري بود. وي در 3 دوره گذشته  این مجلس هم حضور داشت.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: گیلان ، امینیان ، قربانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.