سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آمريکايي:

مذاکرات وين درباره جزئيات دسترسي به برخي اماکن است

خبرگزاری رویترز در خبری از واشینگتن نوشت یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه در آستانه مذاکرات جدید هسته ای با ایران گفت دور آینده این مذاکرات، «بسیار دشوار» خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران وی در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت دو طرف در حال برگزاری "مذاکرات درباره جزئیات» دسترسی به پایگاه های نظامی ایران هستند."

وی افزود: ما می دانیم توافقی در میان نخواهد بود، مگر آنکه بتوانیم این موضوع را حل کنیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی قادر خواهد بود به هر طریق مناسب و به هر شکل لازم برای این توافق، اقدام به راستی آزمایی کند. این موضوع شامل دسترسی پیدا کردن به مجموعه ای از پایگاه ها و اماکن خواهد بود تا بدین ترتیب، این موافقتنامه بتواند محقق شود.
اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و عباس عراقچی و مجید تخت روانچی مذاکره کنندگان ایران روز چهارشنبه در وین با یکدیگر دیدار خواهند کرد. سایر مذاکره کنندگان بعدا به آنها خواهند پیوست.
این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «همه اعضای حاضر در اتاق (مذاکره)، بر تاریخ سی ام ماه ژوئن تمرکز کرده اند. به تعویق انداختن تصمیمات دشوار به هیچ یک از ما کمک نمی کند.»
ایران و شش کشور قدرتمند جهان در تاریخ دوم آوریل در لوزان سوئیس، یک چارچوب توافق هسته ای را پذیرفتند.
از جمله مهمترین مسائلی که طرفین هنوز در خصوص آن توافق نکرده اند، ترتیب هر گونه کاهش تحریم های ایران و همچنین اقدامات نظارتی و راستی آزمایی است که هدف آن، تضمین جلوگیری از نقض موافقتنامه توسط ایران است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.