سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

ایجاد و توسعه شهرهای جدید، سیاستگذاری کلان دولت در توسعه شهرنشینی است

معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم بازدید از شهر جدید امیرکبیر اراک گفت: ایجاد و توسعه شهرهای جدید ، سیاستگذاری کلان دولت در توسعه شهرنشینی است که در ۲ سال اخیر اعتبارات چشمگیری در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اراک؛ نریمان افزود: در حال حاضر در کشور طرح احداث شهرهای جدید همچون شهر فارس در غرب عسلویه ، تابناک در فارس و دو شهر در مازندران و همدان در دست مطالعه است.

وی گفت: شهرهای جدیدی که در کنار شهرهای دیگر تاسیس می شوند باید با استفاده از مشاوران و به صورت مردم محور و با نظارت دولت احداث و اداره شود.

وی افزود: توسعه شهرهای جدید با هدف جلوگیری از حاشیه نشینی و سامان دهی به سکونتگاههای غیررسمی در الویت برنامه های دولت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به ساخت ۱۸ شهرجدید در کشور گفت: دو شهر امیرکبیر و مهاجران از شهرهای جدید هستند که در استان مرکزی احداث شده است.

نریمان افزود: سیاست احداث شهرهای جدید ارایه طرح جامع مسکن و شناسایی پایگاههای جمعیتی مناسب برای آن است و از این رو به زودی طرح جامع مسکن در کشور رونمایی می شود.

وی ‌گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون مسکن مهر در کشور وجود دارد که در حدود ۴۰۰ هزار واحد آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ارایه وام مسکن  ۴۰،۶۰ و ۸۰  میلیونی به واحدهای مسکن مهر از جمله تسهیلاتی است که برای رونق بازار مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شهر جدید امیرکبیر نیز در این آیین گفت: این شهر با یک هزار و ۱۳۱ واحد در قالب تفاهم نامه ای سه جانبه و به صورت ویلایی تک واحدی هرکدام در ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر زیربنا طراحی شده است.

غفوری افزود: در حال حاضر شهر جدید امیرکبیر از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است و تا پایان آبان ماه جاری در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.

گفتنی است، بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت دو هزار و ۹۳۱ متر مربع و یک هزارو ۲۰۰ متر زیربنا ، بوستان امیرکبیر در زمینی بالغ بر ۴ هکتار و میدان حضرت ولیعصر ( عج) این شهر از دیگر برنامه های معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرجدید امیرکبیر اراک بود.

انتهای پیام/د 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.