سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای سیاست قیمت تضمینی دولت در بورس کالا سرعت گرفت

در حالی که فعالان بخش کشاورزی روز دوشنبه این هفته شاهد آغاز سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی جو دامی در بورس کالای ایران بودند، ۷ هزار و ۸۲۰ تن جو دامی کرمانشاه در قالب این سیاست جدید مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران ، نزدیک به دو ماه از مصوبه هیات دولت در خصوص درج قیمت تضمینی محصولات ذرت و جو استان های خوزستان و کرمانشاه در بورس کالای ایران می گذرد که هنوز مهر این مصوبه خشک نشده ، شاهد اجرای ماده ۳۳ قانون  بهره وری کشاورزی در تالار بورس هستیم.

فعالان تالار نقره ای دوشنبه هفته جاری شاهد معامله بیش از ۸ تن جو دامی کرمانشاه براساس سیاست قیمت تضمینی  دولت در قالب گواهی سپرده کالایی بودند  که آمار معاملات نشان می دهد امروز نیز دومین محموله جو دامی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفته است.

بر این اساس در معاملات امروز، ۷ هزار و ۸۲۰ تن جو دامی تحویل انبار روانسر با قیمت ۸۲۰ تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رفت که این قیمت ۵/۳ درصدی کمتر از معاملات روز دوشنبه یعنی قیمت ۸۵۰ تومانی جو بود.

بنابراین گزارش، روند معاملات گواهی سپرده کالایی به این شکل است که کشاورز بعد از تحویل محصول و ثبت دارایی خود در انبار تحت کلید بورس کالای ایران، گواهی سپرده کالایی دریافت می کند. پس از آن براساس گواهی که در دست دارد، دستور فروش محصول خود را به یکی از کارگزاران مجاز بورس کالا صادر می کند و کارگزار نیز محصول را براساس شرایط و ویژگی های تایید شده در سیستم، روی تابلوی بورس کالا قرار می دهد.


انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.