سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز: انتقال سایپا به تهران سیاسی کاری است

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: موضوع بازگشت تیم فوتبال سایپا به استان تهران سیاسی کاری مسئولان این باشگاه است.

رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  اظهار داشت: مسئولان وزارت ورزش و جوانان در بازه زمانی کنونی از همان ابتدا چارچوب کاری خود را بر اجتناب از سیاست بازی در ورزش قرار داده اند. به نظر من مسئولان شرکت فرهنگی ورزشی سایپا در جریان انتقال تیم فوتبال سایپا به استان تهران به دنبال سیاسی کاری هستند.اگر ما سیاست را کنار بگذاریم دریچه های پیشرفت به روی ورزش کشور باز خواهد شد.

وی افزود:دستور کفاشیان مبنی بر انتقال باشگاه سایپا و ثبت قرارداد بازیکنان این تیم در هیات فوتبال استان تهران کذب است.این باشگاه در نامه‌ای به ریاست فدراسیون فوتبال خواستار بازگشت به تهران شده اما کفاشیان در پیامی به مهدی تاج رئیس سازمان لیگ دستور داده است بدون نظر خواهی از اداره ورزش وجوانان و سایر مقامات استان البرز هیچ اقدامی نشود.

روز شنبه نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان البرز ، هیات فوتبال این استان و مسئولان باشگاه سایپا در سازمان لیگ جلسه ای برگزار خواهند کرد و در آن جا تصمیم نهایی در این زمینه گرفته خواهد شد . امیدوارم با  مذاکراتی که انجام می‌دهیم با رفع سوء تفاهم ها شاهد ادامه حضور این تیم در کرج باشیم.

گل محمدی خاطر نشان کرد : مسئولان استان البرز به هیچ عنوان موافق بازگشت سایپا به تهران نیستند چرا که عده بسیاری از مجموعه ورزشی و حتی کارکنان این شرکت ساکن این استان بوده و تمام زیر ساخت های ورزش کرج در اختیار باشگاه سایپا است.این موضوع را بیشتر از طریق سایت ها و مطبوعات شنیده ام که سایپایی ها از همکاری نکردن مسئولان استان البرز انتقاداتی دارند .در تمام جلساتی که با مسئولان این باشگاه داشته ایم آن ها رضایت خود را از عملکرد اداره کل و هیئت فوتبال استان البرز اعلام کرده اند.

وی  ادامه داد : در قرار دادی که سال 1378 بین طرفین بسته شد دو طرف موظف گردیدند در چارچوب های ذکر شده ،مفاد قرارداد را رعایت کنند.با توجه به این که تمام امکانات ورزشی و تجهیزات استادیوم انقلاب کرج مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است و باید از مسئولین سایپا پرسید که چرا چنین مسائلی را مطرح می کنند.این شرکت کمترین میزان پرداختی بین تمام تیم های لیگ برتری فوتبال را بابت اجاره استادیوم دارد .مبلغی در حدود بیست وپنج میلیون که حتی سبب می شود تا هیات فوتبال از جیب خود هزینه کرده تا بتواند دستمزد تمام عوامل اجرایی ، فنی مسابقات و نگهداری زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب را تامین کند. هم چنین سایپا قسط صد میلیونی آخر خود را بابت تسویه فصل گذشته لیگ پرداخت نکرده است. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز بیان کرد : تنها نقدی که می‌توان به استان البرز بابت میزبانی  از باشگاه سایپا داشت پخش نشدن بازی های آن ها از طریق صدا و سیمای استان می باشد که این موضوع از  اختیارات اداره کل خارج است.

گل محمدی در ادامه تصریح کرد: در کنار این که استان البرز از برند سایپا استفاده می کند آن ها هم باید از استعدادهای ناب ورزش البرز بهره گیرند. حدود صد بازیکن از کرج و سایر شهرهای استان در تیم های مختلف فوتبال کشور عضویت دارند ،در حالی که تیم متعلق به مردم البرز تنها از سه الی چهار بازیکن بومی استفاده می کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز در رابطه با سوالی مبنی بر این که سیاست های محمد علی آبادی ریاست اسبق سازمان تربیت بدنی سبب حضور تیم های تهرانی در شهرستان های مختلف گردیده پاسخ داد : باشگاه سایپا در سال 78 و سال ها قبل از حضور علی آبادی به کرج منتقل شده و هیچ ارتباطی بین واگذاری سایپا به کرج و سایر تیم ها  به شهرستان های مختلف وجود ندارد.بازگشت سایپا مستلزم موافقت نمایندگان مجلس،استاندار،اداره کل ورزش وجوانان استان است و ما در نامه ای مخالفت خود را به مجلس شورای اسلامی ، وزارت ورزش و جوانان ، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال کرده ایم. به هر حال مسئولان استانی صادقانه و از ته قلب خواستار ادامه حضور سایپا در کرج می باشند و نمی خواهیم با بخشنامه صادر کردن نهادهای مذکور  به زور این تیم را نگه داریم.

وی در ارتباط با وضعیت تیم فوتسال مقاومت البرز تصریح کرد : در جلسه ای که قبل از ماه مبارک رمضان با فرماندهی مقاومت سپاه استان البرز و سایر مقامات استانی خواهیم داشت ، تمامی مسئولان  را برای حمایت از تیم فوتسال مقاومت بسیج خواهیم کرد.با توجه به این که تیم فوتسال مقاومت می تواند از نیروهای سرباز که حداقل دستمزد را دریافت می کنند ، استفاده کند سعی در بالا بردن ظرفیت های فنی و لجستیکی این تیم خواهیم داشت.

گل محمدی در پایان این خاطر نشان کرد : البرز استان نوپایی است و برای جبران عقب ماندگی های تاریخی خود باید تلاش بسیار بیشتری را با حمایت و پشتیبانی تمام نیروهای موجود انجام دهد تا شاهد رشد وشکوفایی ورزش و نشاط جوانان البرزی باشیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.