سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ممانعت از عرضه خام گیاهان دارویی راهکاری برای حفظ جایگاه این گیاهان در اقتصاد کشاورزی

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: ممانعت از عرضه خام و فلّه ای گیاهان دارویی، گسترش و نهادینه شدن فرهنگ فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی خواهد توانست جایگاه این تولیدات ارزشمند را در بازارهای مصرف داخلی و منطقه ای از افزایش قابل توجهی برخوردار کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز، سعیده علیزاده افزود: خرید با قیمت پایین از سوی مراکز تولید کننده داروهای گیاهی مشکل اصلی تولیدگنندگان گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: کندخرید تضمینی و اطمینان خاطر از خرید محصول تولیدی دلگرمی زارعان را برای تولید گیاهان دارویی به همراه دارد.

علیزاده ادامه داد: توسعه صنعت گیاهان دارویی كشور به سرعت عمل، آینده‌ نگری، برنامه‌ریزی و مدیریت اجرایی قوی نیاز دارد.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: ایران می‌تواند سهم مناسبی از بازار جهانی داروهای گیاهی را به خود اختصاص دهد ایران به لحاظ تنوع اقلیمی، از تنوع زیستی وسیع و منحصربه ‌فردی برخوردار است.

وی افزود: قیمت خرید گیاهان دارویی شاید از هزینه های تولید نیز کمتر باشد.

علیزاده تاکید کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی و بهداشتی گیاهان دارویی، این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور جایگاهی شایسته و درخور توجه داشته باشد؛ به‌ ویژه این که می‌تواند سهم قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص دهد.
 
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.