سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور نگارش متن توافق جامع:

عراقچی و تخت روانچی عازم وین شدند

معاونان وزیر امورخارجه کشورمان صبح امروز به منظور نگارش متن توافق جامع و از سر گیری هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عازم وین اتریش شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" معاونان وزیر امورخارجه کشورمان صبح امروز به منظور نگارش متن توافق جامع و از سرگیری هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عازم وین اتریش شدند.

گفتنی است؛رایزنی‌های هسته‌ای ایران و 1+5 در سطح کارشناسان در وین که از روز شنبه پس از بازگشت معاونان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان بود روز گذشته پایان یافت.

ششمین دور این مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع، با برگزاری نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 به ریاست "سید عباس عراقچی و هلگا اشمید" و مذاکرات چند جانبه پیگیری شد.

این مذاکرات در حالی صورت میگیرد که بحث‌های چون ابدی بودن توافق مطرح می‌شود در همین راستا "سیدعباس عراقچی" در پاسخ به اظهارات آقای آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا ، عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق نهایی در صورتی که حاصل گردد دارای دوره زمانی مشخصی خواهد بود و هیچیک تمهیدات پیش بینی شده در آن دائمی نخواهد بود.

عراقچی خاطرنشان کرد: البته تعهداتی که ایران براساس معاهدات بین‌المللی همچون NPT پذیرفته است تا زمانی که الحاق ایران به این معاهدات ادامه دارد، تداوم خواهد داشت و تمسک طرف آمریکایی به این قبیل تعهدات که برای مصارف داخلی یا راضی کردن متحدین صورت می‌گیرد، صرفاً یک مغالطه بی ارزش است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، نگارش ، وین ، توافق ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
منتظر
۱۳:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
میخوایم به مذاکره کننده ها بگیم که اگه به هیچ توافقی هم نرسیدند چیزی از ارزش اونا پیش ملت ایران کم نمیشه،باز ملت ایران همشون دوست دارن و به خاطر تمام زحمات و سختیهایی که کشیدن ازشون ممنونن.ما ملت ایران میدونیم که اگه توافقی صورت نگیره،عیب از شیطان بزرگه، عیب از زیاده خواهی های اوناست و دولت و ملت ایران هرگز زیر بار ظلم نمیره...
موافقید؟
امیر
۱۱:۳۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
کاش نیمی از وقت صرف شده از لوزان و ... را در این سه سال صرف حل مشکلات جوانان باغیرت ایران می کردند