سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصارالله یمن نخستين تلاش عربستان را براي حمله زميني ناکام گذاشت

نیروهای انصارالله یمن نخستین تلاش عربستان سعودی را برای حمله زمینی ناکام گذاشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، حوثی ها (انصارالله) یمن اعلام کردند با نخستین تلاش عربستان سعودی برای نفوذ به خاک یمن در مرزهای شهر حرض و از طریق گذرگاه الطوال مقابله کرده اند.
این درحالیست که درگیری نیروهای سعودی و یمنی در مرز خاکی دو کشور جدی شده است.
رسانه های سعودی اعلام کرده اند که نیروهای بحرینی مجهز به تسلیحات پیشرفته وارد مناطق مرزی عربستان و یمن شده اند.
در همین رابطه از سری تحولات یمن سخنگوی رسمی حزب کنگره مردمی یمن نزدیک به علی عبدالله صالح با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این حزب از برگزاری کنفرانس "ژنو" به منظور گفتگو میان طرف های سیاسی یمن بدون وجود هرگونه پیش شرط استقبال می کند.

همچنین در خبری دیگر 41 حزب و 12 گروه سیاسی یمنی از هرگونه دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد از گروه ها و احزاب سیاسی یمنی برای برگزاری کنفرانسی یمنی ـ یمنی بدون مشارکت دیگران در ژنو استقبال کردند.

این احزاب و گروه های سیاسی یمنی در نامه ای به بان کی مون گفتند از مشارکت بدون پیش شرط در چنین کنفرانسی زیر نظر سازمان ملل متحد استقبال می کنند به گونه ای که روند گفتگوهای قبلی میان این گروهها و احزاب زیر نظر سازمان ملل، که پیش از آغاز تجاوزات عربستان، در آستانه به نتیجه رسیدن بود، تکمیل شود. در این نامه تاکید شده است متجاوزان سعودی همچنان به طور جدی به منظور مانع تراشی در مسیر تلاش های سازمان ملل متحد برای از سرگیری گفتگوها تلاش می کند همان گونه که تلاش کرد در مسیر برگزاری کنفرانس ژنو میان گروه های سیاسی یمنی در موعد تعیین شده در 28 ماه مارس گذشته مانع تراشی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پارسافر
۲۰:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
به امید خدا خاندان سعودی به جان هم می افتن و ملت مسلمان عربستان هم تکونی به خودشون میدن وجهان اسلام را از شر فساد راحت میکنند.