سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

پرورش 90 درصد دام های سبک استان همدان در مناطق روستایی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 90 درصد پرورش دام سبک این استان در مناطق روستایی انجام می شود.

یه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد نظرپور افزود: یک میلیون و 400هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بره در همدان وجود داردکه معادل1/3 دهم درصد دام سبک کشور است.

وی عنوان کرد:300هزار راس بز و بزغاله معادل 5/1 دهم درصد دام سبک کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 26 واحد پرورش گوسفند داشتی و با ظرفیت 13 هزارو 800 راس و74 واحد پرورش بره پرواری با ظرفیت 30هزارو 200 واحد در استان همدان هستند تصریح کرد: این واحد ها به شکل صنعتی فعالیت می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی افزود: باتوجه به آمار بالای پرورش دام های سبک در مناطق روستایی، ساماندهی این دامداری ها در افزایش کمی و کیفی تولید نقش بسیار مهمی دارد.

نظرپوراضافه کرد: این طرح با هدف ایجاد مهاجرت معکوس، تولید گوشت بهداشتی و شیر با بار میکروبی استاندارد و ایجاد و تثبیت اشتغال در استان اجرا می شود.
وی از صادرات گوسفند سبک به به کشور های عمان ، عراق و کویت خبر داد و افزود: پارسال 20هزار راس دام سبک به این کشور ها صادر شده است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: سالانه 28 هزار تن گوشت قرمز در استان همدان تولید می شود که معادل 7/3 دهم درصد از کل کشور را دار می شود. سرانه تولید گوشت قرمز در استان همدان 16 کیلوگرم و سرانه مصرف آن 11 کیلوگرم است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: همدان ، دام سبک ، واحد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.