سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل بانک مرکزی:

تلاش در جهت استمرار کنترل تورم / بخش مسکن جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دارد

سیف گفت: دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم در کنترل و کاهش تورم استمرار یابد زیرا بعد از 8 دوره متوالی رکود اقتصادی در سال 93 شاهد رشد اقتصادی بودیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از صندوق پس انداز یکم بانک مسکن با بیان اینکه ایران در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد که امسال با توجه به ویژگی‌های خاص موجود در سال‌های سخت اقتصادی و دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم در کنترل و کاهش تورم استمرار یابد زیرا بعد از 8 دوره متوالی رکود اقتصادی در سال 93 شاهد رشد اقتصادی بودیم.

سیف در ادامه افزود: انضباط پولی و مالی از جمله دستاوردهای اقتصادی که تردیدی نیست بخش مسکن جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد داشته و زمینه ساز رشد اقتصادی است با پیگیری‌های بانک مرکزی و وزارت راه مسیر مشخص تحرک در بخش مسکن تدوین شد.

وی در خصوص مسکن مهر اظهار داشت: بخش مسکن به رونق اقتصادی کمک می‌کند و بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی جلسات زیادی را در این زمینه داشتند تا این اقدامات بتواند زمینه‌ساز ایجاد تحرک در بخش مسکن باشند.

مهمترین رسالت بازگشت به فعالیت های گذشته است

وی در ادامه در خصوص  عملکرد بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای در اقتصاد کشور گفت: مهمترین رسالت بانک مسکن این است که به وظایف و رسالت قبلی خود بازگردد و امیدواریم که این اقدامات آثار مثبتی را در ارائه طرح‌های مناسب برای مالکیت مسکونی خانوارهای کشور داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مشکلات وزارت راه و شهرسازی در ابتدای تشکیل دولت در بخش مسکن مهر گفت: باید به این نکته توجه شود که مسکن مهر یک تصمیمی بود که کل اقتصاد کشور را به چالش کشید و در دو سال گذشته به دنبال حل و فصل آن بودیم که متاسفانه تا کنون این مشکلات برطرف نشده است و سعی شده زمینه‌ای ایجاد شود تا واحدهای نیمه تمام با سرعت به پایان برسد و پس از آن، منابع برای سایر ایده‌ها فراهم شود.

صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هر دوره پنج ساله بازنگری می‌شود

سیف رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هر دوره پنج ساله بازنگری می‌شود، تصریح کرد: در هر دوره این صندوق مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا با نیازهای روز تطبیق داده شود.

سیف گفت: نظام بانکی کشور تحت تاثیر تحریم، افزایش ناگهانی نرخ ارز و انباشت مطالبات معوق است و متاسفانه نقدینه‌خواهی در کشور، ایجاد مشکل کرده است، زیرا ۸۵ درصد تامین مالی در کشور ما وابسته به بانک است در حالی که در دنیا این وظیفه تقسیم می‌شود در سایر کشورها، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی از طریق بازار سرمایه تامین منابع می‌کنند و بانک برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک است اما در کشور ما به دلیل نیازهای نقدینگی، امکان رسیدگی به بنگاه‌های کوچک از سوی بانک ها وجود ندارد و باید فکری برای آن اندیشیده شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
شما که بنزین رو گرون کردین و انتظار دراین تورم بالا نره
رضا
۱۱:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
با سلام .شاید در کالاهایی مانند خودرو و قیمت دلار با موفقیت رو به رو شدید .اما مسکن چیزی نیست که با این مسائل حل بشه منظورم از حل شدن و موفقیت اونها اینه که قیمتها رو گران نگه دارند و نذارند قیمت ها کاهش پیدا کنه .ماشین کالایی بود که بالاخره با هزار تا بلا میتونستی بخری اگر ارزوش رو داشتی ولی مسکن از توان مردم خارجه و دیگه کسی توانایی خرید مسکن نداره مگر اینکه قیمت ها حداقل سی درصد کاهش پیدا کنه که اینم بعید به نظر میاد .پس در نتیجه مردم قدرت خرید ندارند و مسکن ارزان نمیشود پس بازار مسکن حداقل برای 5سال دیگه راکد خواهد بود مگر اینکه معجزه ای اتفاق بیفته .با تشکر