سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

صادرات غیرنفتی عاملی برای کسب درآمدهای ارزی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صادرات غیرنفتی بخصوص کالاهای صنعتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود ‌بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، علیرضا آقابالایی افزود: توسعه و شکوفایی اقتصاد با صادرات ارتباطی مستقیم دارد. 

وی تصریح کرد: ذکر این نکته ضروری است که مسائلی چون بهره وری پایین و بالا بودن هزینه های مالی تولید، چالش های رقابتی و الزامات قانونی در روند صادرات تأثیر منفی برجای می گذارد، در حالی که مشوق ها، مزیت های بالقوه و بالفعل در امر صادرات، الزامات فنی و تکنولوژیکی، کشور را در مسیر رسیدن به اهداف صادراتی قرار می دهد.

آقابالایی ادامه داد: توجه به صادرات غیرنفتی و اقدامات مؤثر در جهت بهبود آن نیازمند ایجاد محیط رقابتی برای پیشبرد آن است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: تولیدکنندگان با افزایش کیفیت محصولات و یا با کاهش قیمت سعی در به دست آوردن سود بیشتر دارند.

آقابالایی تاکید کرد: تقویت ظرفیت های تولید و ایجاد ظرفیت های جدید، ضمن هموارکردن راه توسعه صادرات، نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاری های موجود و کاهش انحصار پررنگ تر می کند.
 
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.