رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت : اذربايجان شرقي به عنوان يكي از قطبهاي بزرگ صنعتي كشور توانایی ساختن قطعات مهمی را در بخش‌های مختلف صنعت ، اعم از چرم ، قطعات خودرو ، برق ، پتروشیمی و نفت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي مهندس حسين نجاتي با اعلام اين مطلب افزود : با عنايت به اينكه اين استان در عرصه كشاورزی ، معدني ، صنعتی و خدماتی از ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برخوردار است ، به همین خاطر تلاش ميكنيم رويكرد خود را بیش از پیش به تقويت و حمايت از توليد معطوف كنيم .

وي ادامه داد : در صورتی‌ كه تولید محور باشیم ، قدرت ايستادگي حتی در شرايط بد اقتصادي هم ، قابل تحمل خواهد بود و در حالت عادي هم ، بر پایه اقتصاد تولید محور می‌توانیم تبدیل به یكی از قدرتهاي اقتصادی د منطقه تبديل شویم.

وي در خصوص فراهم نمودن شرایط تولید اظهار داشت : اجراي سند تدبير و توسعه در استان نشانگر تصمیم جدي مسولان اقتصادی در تبيين راهبردي مشخص با نگاه تولید محور به مسائل اقتصادي استان است .

نجاتي با تاكيد براين موضوع كه ساختار اقتصادي و صنعتي بايد تولید محور باشد اظهار داشت :  در تصویب هر قانون و مصوبه ای باید بررسی شود  که این مصوبه  چه  کمکی  به تولید خواهد كرد  .

وي با اشاره به اينكه كه راهکارهای رفع موانع تولید در گرو همكاريهاي دولت و ملت است اضافه كرد : بازکردن عرصه مناسبات با بین الملل  و در کنار آن  بهبود فضای کسب و کار و برداشتن قوانین مزاحم و تزریق  نقدینگی  به تولید از وظایف دولت است و نگاه مردم هم به تولید باید ملی باشد و کالای داخلی را مصرف و از دولت پشتیبانی کنند .

رئيس سازمان صنعت معدن وتجارت استان آذربايجان شرقي بر لزوم ارتباط تولید با دانشگاه ها تاکید کرد و گفت : ارتباط نزديك و معنا داري بايد میان  دانشگاهها  و واحدهای تولیدی بوجود آيد .

نجاتي افزود : واحدهای تولیدی تحقیق و پژوهش را باید  به دانشگاهها بسپارند .
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.