سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از چای ایرانی گامی در جهت حمایت از تولید داخلی

در ایران با توجه به بحث تحریم‌ها و اقتصاد مقاومتی باید سیاستی را بکار بگیریم که علاوه بر تأمین نیازهای خود به پیشرفت داخلی برسیم.

هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اینکه چای ایرانی جزء باکیفیت‌ترین چای در جهان است که کشورهای اروپایی صادر می‌شود اظهار داشت: در ایران با توجه به بحث تحریم‌ها و اقتصاد مقاومتی باید سیاست گاندی در هند را بکار گیریم تا علاوه بر تأمین نیازهای خود به پیشرفت داخلی برسیم حال زمانی که می‌خواهیم وابسته با خارج نباشیم باید از تولیدات داخلی خود نه تنها چای بلکه در همه محصولات خود داشته باشیم تا به استقلال برسیم.

وی افزود: بنا بر فرمایشات رهبری که سیاست و برنامه‌ریزی کشور استفاده از تولید داخلی و حمایت از تولید داخلی است حال زمانی که چای خوب ایرانی به لحاظ کیفیت، رنگ و طعم نسبت به چای خارجی داریم با فرهنگ‌سازی و تبلیغات و تعهدات ایرانی می‌توانیم از چایکاران خود حمایت داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی چای را که از دو سال گذشته اجرا کرده است و بخش عظیمی از خسارت‌های چایکاران جبران شده است لذا این کار تا زمانی که رقابت جهانی و جایگاه چای ایرانی همانند پسته، در دنیا پیدا شود اتفاق می‌‌افتد.

میرمرادزهی در پایان تصریح کرد: حمایت دولت در خرید تضمینی و بازار برای فروش فراهم است لذا با برنامه‌ریزی بهتر دولت می‌تواند چایکاران را در زمینه صادرات حمایت کند تا وضعیت چای روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.