سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کمیته هنری نمايشگاه قرآن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

حضور بخش عکاسی، تصویر‌گری و هنر‌های سنتی در نمايشگاه قرآن امسال

ثابت گفت: هدف از ایجاد چنین کمیته‌ای، توسعه فضای قرآنی در بین‌ هنرمندان بوده و در این نمایشگاه، جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دبیر ثابت دبیر بخش هنری نمایشگاه قرآن امسال در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، با اشاره آثار راه یافته به بخش رقابتی اظهار داشت: در نمایشگاه قرآن امسال، رشته‌های تصویرگری، کتاب خوانی، طراحی روی جلد، کتاب‌های قرآنی، اثار خوشنویسی، عکاسی، هنرهای تجسمی، هنرها مفهومی قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری اين بخش گفت: از اهداف اصلی ایجاد چنین نمایشگاهی، تولید فعالیت‌های قرآنی بین هنرمندان در رشته‌های مختلف بوده است.

ثابت با بیان اینکه مفاهیم قرآنی ملاک اصلی برگزاری چنین نمایشگاهی است ابراز داشت: ملاک مهم و اصلی چنین نمایشگاهی، موضوعات مفاهیم قرآنی بوده و هر ساله در هر رشته متناسب با کاربرد آن اثر که مرتبط با مسائل قرآنی بوده، اجازه شرکت داده می‌شود.

تصویر‌گری قسمت قرآنی در رده سنی کودک نوجوان

دبیر بخش کمیته هنری در افزود: تصویر‌گری قسمت قرآنی در رده سنی کودک نوجوان بوده و طراحی روی جلد علوم قرآن کریم در رده سنی بزرگ‌سالان و کودک و نوجوان و همچنین داستان انبیاء و علوم قرآن از فاکتورهای اصلی انتخاب آثار است.

ثابت با اشاره به تفاوت مختلف هنری نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته تصریح کرد: سال‌های اخیر بخش هنری حذف شده و فقط به آثار اساتید هنرمند منحصر شده بود ولی امسال بعد از مدتی بخش رقابت برنامه‌ریزی شده و هنرمندان بخش‌ها در قسمت مسابقه عکاسی، تصویر‌گی و هنر‌های سنتی خواهیم داشت.

وي تاکید کرد: امیدواریم که ماهیت هنرمندان و تلاش عزیزان و هنرمندان یک فضای قرآنی ایجاد شود.

ثابت در مورد جوایز این دوره تصریح کرد: جوایز امسال بسیار نفیس بوده به طوری که نفر اول 4 سکه بهار آزادی، نفر دوم 3 سکه بهار آزادی و همچنین نفر سوم 2 سکه بهار آزادی در نظر گرفته شده است.

علی ثابت با توجه به تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته خاطرنشان ساخت: کارگاه‌های آثار هنری در این نمایشگاه برگزار شده به طوری که بازدید‌کنندگان از روند تولید آثار صوت عینی با خبر می‌شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.