حجت‌الاسلام حسینی مسئول هماهنگی امور مساجد گفت: هرچقدر سن ائمه جماعات کمتر باشد بهتر با جوانان ارتباط بر قرار کرده و می‌توانند نوجوانان را در کوچه‌ها به مساجد بیاورند.

ارتباط سن امام جماعت با جذب بیشتر جوانان/نقش راهبردی سازمان در جهت الگو سازی هیئت امنای مساجد استحجت‌الاسلام سيد مهدي حسینی مسئول هماهنگی نواحي امور مساجد در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ویژه برنامه مساجد در دهه تکریم اظهار داشت: مساجد مطابق سال‌های گذشته به صورت سنتی، غبار روبی شده، تا این مکان مقدس برای پذیرایی از مهمانان خدا در ماه پر برکت رمضان آماده گردد.

وی با اشاره به بحث نشاط در مساجد افزود: برای حضور کودک و نوجوان در مساجد باید سبز‌سازی مناسبی صورت بگیرد و در این زمینه، هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد باید به صورت ویژه‌ای به این مسئله نگاه کنند، زیرا که مسئله گفتنی، در مساجد بادی به طور جدی نهادینه شود.

حسینی افزود: اگر فضای مساجد با حضور کودک و نوجوان تبعیت شود، آن روح نشاط در این مکان‌های ایجاد شده و سبب تبدیل ما به پایگاهی جهت اجتماع نوجوانان و جوانان برای گذراندن اوقات فراغت این نسل پر مخاطره می‌شود.

وی با اشاره به رابطه‌ی سن ائمه جماعات با جذب جوانان ابراز داشت: امام جماعتی که زبان کودک و جوان را متوجه شود می‌تواند، خوب با نسل جوان ارتباط برقرار کرده و سبب جذب این عزیزان شده و با آوردن این نسل پر خطر به مساجد روح نشاط و جوان‌گرایی از خانه‌های خدا زیاد شده که به طور کلی هر چی سن امام جماعت مساجد کم باشد این عمل راحت‌تر تحقق یافته هر چند که در بعضی از مساجد، امام جماعت‌های مسن به خاطر اخلاق خوب‌شان به راحتی تمام جوانان را به خود جذب می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان برنامه‌های امور مساجد در ماه رمضان عنوان کرد: بعضی از مساجد به کمک خیرین در روزهای ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری داده،و در بعضی از مساجد چنین چیزی نبوده است ولی به طور کلی سازمان امور مساجد برنامه خاصی را به مساجد دیکته نکرده و مساجد توسط هیئت امنا و امام جماعت خود، فضای داخل مسجد را برای ماه‌مبارک رمضان برنام‌ریزی می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به نقشه راهبردی امور مساجد اظهار کرد: نقشه راهبردی مساجد برای فضای مساجد در جهت جوان‌سازی، توامندسازی و الگو سازی برای ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و همچنین خادمین، در خصوص جذب بیشتر جوانان در مساجد است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار