سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

ایجاد خانه های فرهنگ برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی در مهاباد

خانه فرهنگ ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در خانه های فرهنگ معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود. برخی ازاین خانه های فرهنگ کتابخانه ویژه خود را دارند که از آنها با عنوان قرائت خانه یاد می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مهاباد ،از موارد مهم هنگام مطالعه ، داشتن مکان مناسب است. منظور از محل مناسب مکانی است که آرام ، ساکت و دور از عوامل مزاحم محیطی باشد، این باعث تمرکز بهتر روی موضوع مطالعه می‌شود یکی از این مکان ها قرائت خانه ها هستند.

پایانیایی مسئول خانه های فرهنگ شهرداری مهابادگفت :دو باب خانه فرهنگ فعال داریم. ساختمان شماره یک در ابتدای محله باغ شایگان و دیگری هم در در پارک دانشجو در انتهای خیابان کارگر واقع شده است. این دو خانه فرهنگ حدود گنجایش سیصد نفر رادارند و تعداد اعضای آنها بالغ بر هزار و سیصد نفر است.

پایانیایی همچنین در خصوص دیگر فعالیت های خانه می گوید : بارزترین فعالیتهای خانه های فرهنگ شامل: برگزاری کلاسهای کنکوری تقویتی، جلسات مشاوره فردی و گروهی، تشکیل تیم فوتسال خانه فرهنگ شهرداری، تجهیز کتابخانه مرجع، راه اندازی کتابخانه دیجیتالی و همچنین تجلیل وتقدیر از دارندگان و نام آوران رتبه های برتر کنکوری است.

مسئول خانه های فرهنگ شهرداری مهاباد درباره برنامه های آینده برای افزایش قرائت خانه ها گفت:دو باب خانه فرهنگ جدید انشاالله در محله موکریان و کوی دانش افتتاح خواهد شد. یک زمین چهارصد متری هم در بلوار پرستار در حال پی کنی است. برای سال آینده هم در حال مکان یابی در دیگر محلات شهر هستیم.

این قرائت خانه ها در طول هفته و حتی روزهای تعطیل نیز از ساعت هفت و نیم صبح تا بیست وسه و30 برای استفاده دانشجویان و دانش آموزان باز است.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: ایجاد ، خانه ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.