سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق اردنی:

برنامه هسته‌ای ايران قدرت و پشتوانه‌ای برای اعراب و مسلمانان است

نايب رييس سابق پارلمان اردن اعلام کرد ايران يک هم پيمان واقعی برای کشورهای عربی است و رژیم صهیونیستی خطر اصلی در زمینه سلاح های هسته ای به شمار می رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران,  به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره، غازي الفايز، نايب رييس سابق پارلمان اردن اعلام کرد برنامه هسته‌ای ايران قدرت و پشتوانه‌ای براي اعراب و مسلمانان است.
به گفته الفایز، "من به عنوان يک شهروند عربي احساس مي کنم برنامه هسته اي ايران قدرت و پشتوانه اي براي عرب ها و مسلمانان است. ايران براي امت عربي خطرناک نيست بلکه خطر اصلي در تاسيسات هسته اي « ديمونا » در فلسطين اشغالي است. اسراييل همواره امضاي موافقتنامه هاي بين المللي را رد مي کند. اسراييل معاهده منع توليد و گسترش تسليحات هسته اي و بمب هاي اتمي را امضا نمي کند."
وی در ادامه افزود، "ايران يک هم پيمان واقعي براي کشورهاي عربي است. خدا را شکر ايران امروز به حد پيشرفته و سطح عالي از تعامل با آمريکا بر سر پرونده هسته اي خود رسيده است و به زودي به توافق نهايي دست خواهد يافت. ايران يک قدرت منطقه اي است و من معتقد و مطمئنم که اين قدرت به سود عرب ها و مسلمانان خواهد بود. هر کسي غير از اين بگويد خواه سعودي باشد يا اردني و مصري درست نيست."

الفیاز همچنین گفت، "عربستان ابزار دست آمريکا و صهيونيست ها در منطقه است. سعودي ها و ديگر مقامات کشورهاي عربي چاره اي جز تبعيت محض از دستورات مقامات آمريکايي و صهيونيست ندارند. موضوع ايران هراسي نيز در راستاي جنگ رواني و تبليغاتي صهيونيست ها صورت مي گيرد. جنگ رواني که کشورهاي عربي ، سران عربي و رسانه هاي عربي به نيابت از صهيونيست ها انجام مي دهند"
به گفته نايب رييس سابق پارلمان اردن، "قدرت ايران خطري براي رژيم صهيونيستي و موجوديت آن است نه براي کشورهاي عربي. ايران پشتيبان و حامي براي مقاومت عربي و اسلامي در مقابل رژيم صهيونيستي براي آزادسازي مسجد الاقصي است. ملت هاي عربي آگاهند و بيدارند و واقعيت امر را به خوبي مي دانند. آن چه امروز رخ مي دهد دور نگه داشتن امت هاي عربي و اسلامي از مرکز و کانون تنش است. من معتقدم که که مرحله آينده براي عربستان خطرناک است. عمليات طوفان براي سعودي ها پس لرزه هايي داشته است و تاثير بيشتر اين پس لرزها را بر ضد سعودي ها خواهيم ديد. خاندان آل سعود دچار اختلافات شديد درون حاکميتي شده است. اکنون ديگر چند دسته و طيف مخالف در عربستان رو در روي همديگر جبهه گرفته اند."


انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
nader
۰۰:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
ای کاش حکام عربی درک وفهمی مثل شما داشتند