یکی از مقامات صهیونیستی در دیدار با افسر بازنشسته سعودی ضمن اشاره به منافع مشترک عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای موافقت نتانیاهو با طرح صلح عربی نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبر گزاري سماي فلسطين، شبکه ده تلويزيون رژیم صهیونیستی به بهانه ديدار يکي از نزديکان و معاونان بنيامين نتانياهو، نخست وزير این رژیم،  با افسر بازنشسته عربستان و از نزديکان خاندان حاکم بر اين کشور، گزارشي تصويري و ويژه منتشر کرد که در آن به مسائل و اتفاقات مختلفي اشاره شده است.

در بخشي از اين گزارش تصویری قابل مشاهده کرد «انور عشقي،» افسر بازنشسته ارتش عربستان، و «دوري گولد،» -که روز يکشنبه سمت مهمي را در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به دست خواهد گرفت - در يک کنفرانس پژوهشي که اخيرا شوراي روابط خارحي در پايتخت آمريکا برگزار کرده بود حضور داشتند. دو طرف در اين کنفرانس با روي باز از یکدیگر استقبال می‌کنند. 

پس از آن تلويزيون رژیم صهیونیستی اين اتفاقات را اتفاقات تاريخي خواند و از ژنرال عشقي که شخصيت  نزديکي به دربار سلطنتي عربستان است اما در حال حاضر مديريت يک مرکز مطالعات راهبردي را در اختيار دارد، به نيکي ياد کرد.

در بخشي از اين گزارش ژنرال عشقي مدعی شد:« ايران با تلاش براي ساخت بمب هسته اي در پي بي ثبات کردن خليج(فارس) و خاورميانه است.» هم زمان دوري گولد نیز اعلام کرد:« ما( عربستان و اسرائيل) منافع مشترکي داريم.»

تفاوت اين ديدار  با ديدارهاي قبلي عربستان و رژیم صهیونیستی اين بود که این دیدار علني برگزار شد و بلافاصله پس از پايان ديدار ژنرال عربستاني موافقت کرد با تلويزيون رژیم صهیونیستی گفتگو کند.
 
عشقي در اين گفتگو خاطر نشان کرد:« دو طرف( عربستان و اسرائيل)توانايي همکاری با یکدیگر را دارند البته اسرائيل براي رسيدن به صلح و پذيرش طرح صلح عربي راه دشواري در پيش دارد.»

در ادامه اين گزارش آمده است:« ژنرال عشقي به همراه هيئتي عالي رتبه از عربستان در کنفرانس(ديدار رو در رو) شرکت و با هيئت اسرائيلي ديدار کرد، توافقي که انتظار مي رود جامعه بين المللي با ايران داشته باشد عربستان و اسرائيل را بيشتر به هم نزديک خواهد کرد.»

در ادامه دوري گولد اعلام کرد:« ما منافع مشترک زيادي داريم... با توجه به تحولات بين المللي، اسرائيل و عربستان بايد اين روند را ادامه دهند. اين دوستي بايد ادامه يابد... من به توصيه دوستم، ژنرال عشقي، سعي مي کنم رضايت نتانياهو را براي پذيرش طرح صلح عربي به دست بياورم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار