سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه انتخابات پارلمانی هفته آینده؛

درگیری پليس ترکيه با تظاهرکنندگان در جنوب شرق اين کشور

در آستانه انتخابات پارلمانی هفته آینده در ترکیه، نیروهای پليس با تظاهرکنندگان در جنوب شرق این کشور درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه های محلی ترکیه، در آستانه انتخابات پارلمانی هفته آینده در ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور روز پنجشنبه با تظاهرکنندگانی که نسبت به برگزاری مراسم یک حزب طرفدار کردها در جنوب شرق ترکیه اعتراض داشتند، درگیر شدند. 

نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کردند. 

صدها جوان که پرچم های ترکیه را در دست داشتند و فریاد الله اکبر سر داده بودند، تلاش کردند به یکی از میدان های شهر ارزروم که صلاح الدین دمیرتاش از رهبران «حزب دموکراتیک خلق های کرد» در حال سخنرانی بود، وارد شوند. 

برخی از تظاهرکنندگان از موانعی که پلیس ایجاد کرده بود عبور کردند. در ادامه نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از ماشین های آبپاش استفاده کردند. در مراسمی که حزب دموکراتیک خلق های ترکیه برگزار کرده بود هزاران نفر از طرفداران این حزب حضور داشتند. 

 در این درگیری ها تعدادی تظاهرکننده و یک نیروی امنیتی زخمی شدند. این حزب برای اولین بار در انتخابات پارلمانی ترکیه شرکت کرده است. مخالفان به ویژه ملی گرایان ترکیه، این حزب را به داشتن ارتباط با حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک. متهم می کنند. 

روز چهارشنبه نیز مهاجمان ناشناس به یک دستگاه مینی بوس تبلیغاتی این حزب در استان بینگول در جنوب شرق ترکیه حمله کردند که در این حمله، راننده مینی بوس کشته شد. در ماه مه نیز، دو انفجار در برابر دفاتر این حزب در دو شهر شرقی ترکیه باعث زخمی شدن شش نفر شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.