سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم بزرگداشت نیمه شعبان و سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در توکیو برگزار شد

مراسم بزرگداشت نیمه شعبان، سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، همچنين بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمه الله) در توکیو برگزار گردید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت نیمه شعبان، سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، همچنين بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رحمه الله) در توکیو برگزار گردید.

در این مراسم که در عصر روز چهارشنبه 13 خرداد 1394 برابر با 15 شعبان 1436 در سالن فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برپا شد، جمعی از ایرانیان مقیم ژاپن همراه با خانواده هایشان نیز حضور داشتند.

رضا نظر اهاری، سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن، در اين مراسم با اشاره به همزماني دو مناسبت نيمه شعبان و ارتحال امام خميني ، به تبيين نقش ممتاز عدالت خواهي در انديشه شيعيان پرداخت و گفت: امام خميني (ره) اين آرمان را در جهت برپايي انقلاب اسلامي به كار گرفت و مسير آينده جمهوري اسلامي را هم بر همين مبنا قرار داد. وي افزود: قيام حضرت مهدي ( عج) هم با محوريت عدالتخواهي صورت خواهد كرفت و اين افتخار شيعيان است كه از انديشه اي بر خوردارند كه  اصلاح امورشان به حركت خود آنها در جهت عدالت مبتني شده است.

پرفسور كنجي تومیتا ایرانشناس ژاپني و از اساتید دانشگاه دوشيشاي کیوتو ، نویسنده کتاب تنها كتاب ژاپني درباره امام خميني هم طی سخنانی در اين مراسم، با اشاره به نحوه آشنايش با ايران و امام خميني و روند نگارش كتاب معرفي اين شخصيت بزرگ، گفت: وجه بارز اندشه امام خمينی برای من، تاكيد ايشان بر فطرت خداجوی انسان است كه مبناي بسياري از انديشه هاي اوست.  

در این مراسم نماهنگ حضرت امام خمینی(ره) و نیمه شعبان اجرا و مداحان و شاعران به همراه ساير سخنرانان یاد امام و نیمه شعبان را گرامی داشتند. در اين مراسم حاضران در مسابقه اي مربوط حضرت صاحب الزمان و امام خميني شركت كردند كه به قيد قرعه جوایزی به برندگان اهدا شد.

 در حاشیه این مراسم، نمایشگاه تصاویری از شروع قیام حضرت امام(ره) تا عروج ملکوتی ایشان همراه با برخی از کتب با موضوع امام برپا شده بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.