سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

امام خمینی (ره) معتقد بودند احزاب باید تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی باشند

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) معتقد بودند احزاب باید تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی باشد و نه تخریب‌کننده، گفت: تکثر احزاب مغایر با وحدت جامعه است.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رویکرد امام خمینی (ره) نسبت به احزاب اظهار داشت: امام(ره) در درجه اول، تکثر احزاب را مغایر با وحدت جامعه می‌دانستند و معتقد بودند احزاب متعدد و متکثر، موجب تفرقه و تشتت در جامعه می‌شود. 
 
وی در ادامه افزود: ایشان در درجه دوم معتقد بودند که احزاب باید تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی باشد و نه تخریب‌کننده آن. 
 
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: حضرت امام(ره) معتقد بودند در قرآن کریم به حزب‌الله و حزب شیطان اشاره شده، از این رو باید احزاب داخل جامعه اسلامی ویژگی حزب‌الله را داشته و ولایت الهی را پذیرفته باشند و در راه هدایت الهی حرکت کنند. 
 
ترقی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) معتقد بودند فعالیت احزاب باید در جهت پیشرفت کشور و تحقق آرمانهای انقلاب سامان پیدا کند،گفت: احزاب نباید متاثر از افکار بیگانگان و مخالفان نظام باشد و اگر حزب و جریانی متاثر از بیگانگان بود، عملکرد و اقداماتش مغایر با مصالح و منافع ملی خواهد بود. 
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه که ایشان از احزاب انتظار داشتند، این بود که در مورد حزب جمهوری اسلامی هم مطرح کرده بودند که باید احزاب در جامعه ضامن وحدت و انسجام ملی در برابر دشمنان و بیگانگان باشد. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، مردم ، ترقی ، امام خمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.