سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاکری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

افزایش کرایه تاکسی در دستور کار شورا نیست/ بررسی لایحه حمایتی در صورت لزوم

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: افزایش کرایه تاکسی در دستور کار شورا نیست، اما در صورت لزوم می‌توان بر روی لایحه حمایتی از رانندگان از محل افزایش سوخت تمرکز کرد.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصمیم شورا مبنی بر عدم افزایش کرایه تاکسی اظهار کرد: انتقاد به شیوه عملکرد دولت وارد است، اما با توجه به افزایش نرخ کرایه تاکسی در ابتدای سال، دیگر کرایه‌ها مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در صورت لزوم و تشخیص تاثیر مضاعف قیمت و حذف سهمیه بر رانندگان می‌تواند لایحه حمایتی به شورا ارائه دهد، چرا که هزینه خودرو شامل سوخت نمی‌شود و در لایحه حمایتی می‌توان مساعدت‌هایی را برای تعمیرات خودرو، معاینه فنی، وام قرض الحسنه، هزینه‌های زندگی و درمان از محل افزایش سوخت در نظر گرفت.

عضو شورای شهر اضافه کرد: مراجعه به حمل و نقل عمومی بر اساس افزایش نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا می‌کند که در این صورت باید دولت به تعهدات برای توسعه حمل و نقل عمومی از حمل افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام کند.

وی با بیان اینکه دولت یارانه حمل و نقل را پرداخت نکرده، گفت: یارانه بخش دولتی در سال‌های گذشته پرداخت نشده که باید برای رفاه حال شهروندان و توسعه ناوگان حمل و نقل مطالبات انباشته شده را پرداخت کند.

شاکری با اشاره به پیش بینی تورم در افزایش کرایه ابتدای سال تاکید کرد: تورم سالیانه در افزایش نرخ کرایه ابتدای سال منظور شده و دیگر لزومی برای افزایش وجود ندارد و شهروندان در صورت مشاهده با سامانه اعلام گزارش 1888 و یا به سازمان بازرسی تاکسیرانی اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
majid
۱۶:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
بیایید با سوخت ارزان برای تاکسی ها فراهم کنید تا گرایه نیاد بالا